Gå til innhold

Viften starter ofte...


Tunder

Anbefalte innlegg

Har en Tundra 1556 X, med Pentium M prosessor 1.7 GHz

Jeg synes viften starter litt for ofte. Jeg lastet ned speedswitchXP, men synes ikke det ble noe bedre. Hvist jeg setter inntilingene til "dynamic switching", skal vel CPU`n styre dette selv ?. Men ved oppstart av et program som f.eks Winamp, kjører CPU`n opp til maks en liten stund, og deretter går ned til 599 Mhz.

Det mest irriterende er at når vifta starter, så starter den på fullt, og går ned til medium....

Er dette normalt ? Event andre som kjenner til dette problemet ?


Håper noen kan svare meg på dette.....på forhånd takk !
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte bare jeg skulle komme med mine erfaringer angående støv i bærbare.

Støv samler seg fort hos noen, mens andre kan gå et år og to uten problemer. Har hatt kunder som kommer inne etter 3 uker, der det har vært store dotter med støv hår osv. inne i maskinen. Så og å si at pc BARE er 2-3 mnd er i de fleste tilfeller riktig, men ikke alltid.

Kan tenke meg ulike tilfeller der det samler seg fort. Oppå dyna i senga. Masse støv og hårrester her. Har du hund / katt. Kanskje et møkkete ungdomsrom, verksted osv.

Så jeg vil anbefale alle regelmessigt og sjekke for støv. Plaser støvsugeren under vifta og sug til.

Bytte kjølepasta som ble nevt vil selvsagt også hjelpe. Men jeg anbefaler ingen å gjøre dette innenfor garranti tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...