Gå til innhold

Bios - CPU - Spill problemer


SEeK

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt gammelt hovedkort: Abit KD7-Raid

Og en noget nyere CPU: AMD Athlon XP 3200+

 

Ploblemet er det at jeg ikke finner noen bios updater som støtter høyere CPU enn XP 3000+. Dette er et problem når jeg skal starte CS:S som jeg akkurat kjøpte. Det loader litt, så blir jeg slengt ut på desktop.

 

Jeg tror jeg blir kastet ut igjen pga at CS:S prøver å finne ut hardware spec, men skjønner ikke vilke CPU det er.

 

Jeg har miksa og triksa i bios med å sette CPU til et av alternativene eller sette egendefinert og mekke litt. Men hjelper lite i denne sammenhengen.

 

Er det noen som veit om det går ann å lure HK'et til å tro at CPU'en min er en annen, eller er det den er?

 

Eller er det noen som vet om en bios update til dette hovedkortet som kan fikse problemet?

 

Takk på forhånd til alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, såppas har jeg fått med meg. Men skulle fått den til å tro noe annet :p

 

Specs:

 

HK: Abit KD7-Raid

Skjermkort: ATI Radeon 9700 PRO (two years old and still kicki'n ass ^^)

RAM: 2 stk unbuffered 512MB PC3200 Twinmos 2,5CL

Vifte: Uhm.. Thermaltake Volcano 7

 

Ellers kjøres alt med nyeste drivere og bios oppdateringer.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å klokke opp FSB manuelt. Dvs øke hastigheten fra 166 og oppover. Hvis du setter FSB til mauelt 166 så vil sikkert hk se den som en 2500+, men du må øke FSB till 200MHz for å få utnyttet cpu fullt ut.

 

Har ikke noe erfaring med det VIA chipsettet, men jeg tviler på at du kommer opp i 200MHz, det er dessuten ikke agp/pci lås så du kan møte på problemer med selv en lite overklokk av FSB.

 

Tror du gjør lurest i å putte noen kroner i et HK med nForce chipsett som f.eks Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X-E Deluxe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...