Gå til innhold

Treige CANON!! jeg blir så sint jeg flyr i flint!


Anbefalte innlegg

herregud..

23April sendte jeg mitt Canon Ixus V inn til reparasjon hos Canon AS Norge... Etter å ha blitt registrert inn 29.April har jeg ikke hørt noe siden.. i ny og ne ringer jeg og sjekker status og får tilbakemeldingen at tekniker ennå ikke har sett på det.. Idag.. 23MAI(?!?) har teknikker omsider begynt å se på kameraet.. skal det virkelig ta så lang tid å få sjekket et kamera?? er det fordi det ennå er på garanti det tar så lang tid? -og når kan jeg forvente å få tilbakemelding fra tekniker?

 

Jeg håper å motta kameraet før julen er her.. men pr. idag er jeg litt itvil..

 

-noen andre som har dårlige opplevelser fra reparatører??

 

Tgreig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har prøvd å sende mail til Canon for å få litt support, men får ikke svar. Virker ikke som om dem gidder å svare. Sånn jeg har opplevd Canon så er det elendig support. Takker digitalkamera for forumet, for her får man i hvertfall hjelp. Mitt neste digital kamera blir IKKE Canon nettopp pga av dems support.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forbrukerkjøpsloven sier:

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bor du i Oslo eller omegn, så er det bare å ta seg en tur til Canon Norge på Holmlia utenfor Oslo. Ta med deg en pakke med rakørret som forlengst har gått ut på dato, sett deg i resepsjonen og vent til det kommer en som kan hjelpe deg. Vær for all del høflig og presentabel.

 

Ekstra effektfullt blir det hvis du kler deg som en lasaron. Jeg garanterer at du får hjelp raskere en du selv forventer. Skulle de over all forventning fortsatt drøye med servicen ovenfor deg, så er det jo bare å si at du kommer tilbake i morgen.

 

Ekstra fortgang i saken blir det hvis Canon Norge venter besøk av dresskledde forretningsforbindelser som dessverre for Canon, må oppleve ditt illeluktende nærvær.

 

Som sagt, det svært viktig å være høflig og ydmyk.

 

Venter spent på tilbakemelding. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...