Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp SMC sin Barricade 7004BR router, den har innebygget 4 ports 10/100 mbit switch, printserver og firewall. Både jeg og 4 kompisser har denne og den har fungert uten problem.

 

Har faktisk ikke måttet røre routeren fysisk siden jeg slo den på første gangen for over et halvt år siden... (utenom når jeg har koblet til/fra printer og maskiner seff) Har bare brukt powerknappen èn gang og det var da jeg slo den på første gangen :razz:

Lenke til kommentar

Bør være klar over at det er en del av routerne som ikke støtter filesending over MSN (hvis dette er viktig for deg da).

 

MSN bruker et litt spesielt system, så når en router bruker NAT så funker det neppe.

 

Med min SMC 704 kan jeg bare motta filer ikke sende, bortsett fra akkurat dette så er jeg veldig fornøyd med den.

 

Dette problemet skal vistnok ikke gjelde for icq, men har ikke testet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 22:35, Solitaire skrev:

Bør være klar over at det er en del av routerne som ikke støtter filesending over MSN (hvis dette er viktig for deg da).


MSN bruker et litt spesielt system, så når en router bruker NAT så funker det neppe.


Med min SMC 704 kan jeg bare motta filer ikke sende, bortsett fra akkurat dette så er jeg veldig fornøyd med den.


Dette problemet skal vistnok ikke gjelde for icq, men har ikke testet.


 

Dette er i alle fall bare tull... klarer du ikke å sende filer med msn har du ikke konfigurert routeren riktig, sånn er det med den saken...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 10:27, Yoshy skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 22:35, Solitaire skrev:

Bør være klar over at det er en del av routerne som ikke støtter filesending over MSN (hvis dette er viktig for deg da).


MSN bruker et litt spesielt system, så når en router bruker NAT så funker det neppe.


Med min SMC 704 kan jeg bare motta filer ikke sende, bortsett fra akkurat dette så er jeg veldig fornøyd med den.


Dette problemet skal vistnok ikke gjelde for icq, men har ikke testet.


 

Dette er i alle fall bare tull... klarer du ikke å sende filer med msn har du ikke konfigurert routeren riktig, sånn er det med den saken...

 

har du noen oppskrift på å sende filer med msn gjennom nat?

 

isåfall hadde jeg blitt veldig glad.. :grin:

 

(Win2k srv, nat)

Lenke til kommentar

NAT har ikke noe med brannmur å gjøre. Network Adress Translation brukes til å f.eks. forandre destinasjonen til pakkene som kommer inn.

 

Men at nat kan brukes sammen med en firewall er det ingen tvil om.

 

Skal man ha firewall for en billig penge? Sett opp linux. Helt kurant! Da får man i hvert fall god firewall, nat, dhcp.... OSV! Man kan jo ha alt i boxen sin...

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang til en eldre maskin, eller om du bare har en maskin som står og støver, så last ned Smoothwall (www.smoothwall.org). Det er linuxbasert og du kan velge om den skal kjøre DHCP eller ikke. Opperativsystemet router, men det er egentlig en brannmur.

Jeg har en 6 år gammel compaq kjørende med smoothwall hjemme.

Lenke til kommentar

ikke bruk IPcop, hvis du går på smoothwall sine sider, har de skrevet litt om det, det er ripoff fra *the original product*

 

Det er jo verre et piratkopierin....

 

Ellers så må jeg si at smoothwall er konge, men tilbake til topic så ville jo personen ha en alt-i-et boks, for smoothwall på du nesten ha PC (gammel duger ja..) + switch/hub alt etter.

Fordelen med smoothwall er jo at det er lett og oversiktelig, VPN og DMZ port.

 

Jeg ville sett på en Gatelock x200 hvis jeg trengte en brannmur av et slag, denne har virus filtring og. Men igjen trenger du hub/switch utenom, men det er greit å ha ting i separate bokser syns jeg, hater alt skal være innebygget o.l.

btw er gatelock x200 - linux in a box - konsept.

Håper smoothie komemr med noe tilsvarende på neste :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...