Gå til innhold

Skjerm med DVI-D og skjermkort med DVI-I


Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det pleier å følge med skjermkabler til LCD skjermene..

 

Jeg har hatt innbrudd på kontoret i helgen og blitt frastjålet blandt annet en Eizo L685 18" LCD skjerm + en Hitachi CML181SXW 18" LCD ;(

 

Tyvene fikk ikke med seg kabelene, så jeg ble litt interesert når jeg så du spurte etter akkurat det....

 

De stakk også av med en Siemens Celsius arbeidstation (2*1,7ghz Xenon) med to Matrox G450 skjermkort, 4 bærbare (siemens & Compaq) og en haug med nye PALM m130 i eske +++

 

 

Hvis noen får tilbud om noe "billig" utstyr som passer til besktivelsen over så er jeg takknemlig for et lite tips!!

Lenke til kommentar

Denne kabelen vil fungere helt fint.

Jeg har også en Eizo LCD og en Radeon8500, med en tilsvarende kabel og bildet er helt perfekt :smile:

 

Det eneste problemet er i når maskinen booter. Da blir bildet ubrukelig... Heldigvis kom skjermen min med en analogkabel også og den har to innganger. Så når maskinen booter bruker jeg det analoge signalet og det fungerer fint. Når windows har startet skifter jeg til det digitale signalet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått både LCD skjermen og den digitale kabelen. Det fungerte fint her, ingen problemer hverken i windows eller oppstarten.

 

Er forresten sjokkert over hvor stor forskjell det er i bildekvalitet sammenlignet med den gamle skjermen min :smile:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har vært så heldig å få Eizo Flexscan L575 ja. Komplett fikk inn 3 stk. av denne skjermen for 5 dager siden. Jeg var heldig å få en av disse.

 

Kvalitetsforskjellen fra min Nokia 446x Pro 19" skjerm er enorm. Jeg var på forhånd redd for at det ville være en eller flere døde pixeler på skjermen. Men til min store lettelse er det 0.

 

Jeg skal legge ut et mini review av skjermen senere i kveld. Jeg har sett både på actionfylte DVD filmer (Fast and the furious, Gone in 60 seconds osv) og spilt endel Quake3, Jedi Knight II og noen bilspill.

 

Synes resonstiden virker super. Finner minimalt med etterslep på grafikken. Merker sant og si ikke noe særlig forskjell fra min forrige skjerm. Så alt i alt jeg utrolig fornøyd med kjøpet mitt. Synes Eizo skjermen var verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Høres jo bra ut. Sjekket forskjellen på dvi og analog? Hvordan er den ved rask skrolling?

 

Lurer også på om det er noe problem å switche mellom analog og dvi (2 pc'er), må man kjøre autoconfig for å få bildet riktig hver gang man skifter til analog?

 

Passer fargen på dvi kabelen til fargen på skjermen? Prøver å få tak i en original dvi-dvi kabel fra Eizo, men ingen som har.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-25 18:08, BiosFlasher skrev:

Høres jo bra ut. Sjekket forskjellen på dvi og analog? Hvordan er den ved rask skrolling?


 

Jeg har sjekket forskjell på DVI og analog. Kan ikke si at jeg merker så veldig mye forskjell. Men det er jo kjekt med digital da, så slipper man å stille inn bildet osv. Ved rask scrolling merker jeg ikke noe forskjell fra den gamle skjermen min. Kan ikke lese noe når man scroller så fort uansett :smile:

 

Quote:


Lurer også på om det er noe problem å switche mellom analog og dvi (2 pc'er), må man kjøre autoconfig for å få bildet riktig hver gang man skifter til analog?


 

Dette har jeg ikke prøvd, siden jeg bare har 1 PC. Men jeg vil vel tro at den husker de analoge innstillingene du gjør, slik som de fleste skjermer.

 

Quote:


Passer fargen på dvi kabelen til fargen på skjermen? Prøver å få tak i en original dvi-dvi kabel fra Eizo, men ingen som har.


 

Kabelen passer bra til skjermen ja. Har nesten helt lik farge. Jeg har den grå modellen. Svart tiltrekker jo støv som bare pokker (det synes ihvertfall mye bedre :wink:)

 

Jeg prøvde også å finne en original Eizo kabel, men tror nok den kabelen jeg kjøpte hos komplett er mer enn god nok.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er fortsatt utrolig fornøyd med skjermen. Den er en sann fornøyelse å bruke og jeg merker stor forskjell. Nå blir jeg f.eks ikke lengre sliten i hodet eller øynene hvis jeg sitter lenge foran PC'n. Men det gjelder vel sikkert for de fleste flatskjermer. Jeg har spilt endel spill og har blitt vant til at det er minimalt med "motion blur" i raske spill. Hvis du er hardcore gamer og bruker 90% av tiden på spill , så vil det nok lønne seg å fortsatt gå for en CRT skjerm.

 

Jeg var på Elkjøp i går og tok med meg en diskett med skjerm-testprogram på. De hadde mange flatskjermer som sto utstilt. Jeg brukte testdisketten på alle som var der og ingen av de skjermene hadde like rask responstid eller like klart og fint bilde som min Eizo skjerm. Jeg tror det er "fall time" som er mest viktig for ghosting og på L565 er fall time på bare 15ms. Dette er meget bra, enda bedre enn L365 (15") som har 19ms fall time. Så hvis du har pengene og har tenkt til å kjøpe 17" flatskjerm kan jeg trygt anbefale L565.

Lenke til kommentar

Har bestilt en l565, en dvi kabel og et hercules radeon fdx 8500le fra komplett nå, får håpe de får den inn før den datoen som står oppgitt (7/6).

 

Takker for tilbakemeldingene, var ikke 100% sikker før nå. Har tenkt endel på det og i værste fall er det kanskje noen litt billigere skjermer fra andre merker med tilsvarende kvalitet, men bare det at det er en Eizo øker jo verdien på skjermen (med tanke på brukt salg... blir nok lenge til det men...).

 

Er vanligvis lite opptatt av merker og mer av hva som gir mest for penga. Kjøper heller Lite-on enn Plextor for eksempel. Men når det gjelder skjerm så er det jo den man ser på og må innrømme at det "føles" bedre å ha "Eizo" på bordet enn "Hyundai" (som jeg først hadde tenkt til å kjøpe. Ombestemte meg mer pga varierende omtale på forumet og at Eizoen hørtes bra ut enn pga at Huyndai er et "ukjent" merke når det gjelder skjermer).

 

[ Denne Melding var redigert av: BiosFlasher på 2002-05-30 12:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...