Gå til innhold

Mistet Audigy2 cd'n strever med drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hadde akkurat samme problemet! Eg leverte inn kortet og klagde. Det gjekk en måned og eg fekk ett nytt ett på garantien (kortet var ødelagt) .... to måneder etter kjedde samme feilen. Da slettet jeg alle driverene, re-instalerte xp og instalerte alle drivere på nytt igjen. men nei... ingenting hjelpte...

 

 

hadde en periode på ca to tre uker da kortet funket.... da slettet eg alle drivere til kortet, de-aktiverte det intrigerte lydkortet i hk og fant de nyeste driverene på creative.no da funket det en stund.... nå ligger den i søpla :(

 

lykke till:)

Lenke til kommentar
Eg prøver å legge inn mediacenter og speaker setup, eax setup osv, men eg får bare feilmelding om at eg ikke har rett programvare. Har prøvd å uinstalert alt, fløtta på pci plass men ingenting hjelper.

 

Noen som har råd/tips

 

Savner god lyd og surround  :cry:

2998031[/snapback]

 

 

Creative legger kun ut oppgraderinger til programvaren sin på nettet, dvs. du må ha org. CD.

Installer denne først, og deretter oppgraderingene.

 

Har du ingen CD, får du ikke installert allverden fra nettet. Sånn er det.

 

Ser i overskriften at du har mistet CDen din, en ny kan kjøpes fra creative.com. Denne koster ca. 60 kr inkl. frakt.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med denne driten(creative) :thumbdown:

Har du winrar så pakker du ut instalasjons fila og tar det derfra.

Bare henvise til den mappa driverene ligger i, ved funnet hw, og eller kjøre setup fra den utpakka exe fila. Du må prøve deg frem.

Funket hos meg

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg installerer aldri noen drivere fra cd før jeg installerer SB audigy 1 og 2 kortene mine med driverne som er lastet ned fra nettet.

 

Det eneste jeg ble usikker på var om det evt. er påkrevet at man han sp2 installert også.

 

For settinger mellom høyttaler oppsett, digital utgang osv. kom Creative med en utility som heter 'Creative Audio Console'

Lenke til kommentar
Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg installerer aldri noen drivere fra cd før jeg installerer SB audigy 1 og 2 kortene mine med driverne som er lastet ned fra nettet.

 

Det eneste jeg ble usikker på var om det evt. er påkrevet at man han sp2 installert også.

 

For settinger mellom høyttaler oppsett, digital utgang osv. kom Creative med en utility som heter 'Creative Audio Console'

5226221[/snapback]

 

Greit det med drivere. Det er resten av programpakken som krever at du bruker CDen din først. Dette gjelder f.eks. Speakersetting.

Lenke til kommentar
Torkelma: ja hvorfor vil man absolutt installere den? Når det finnes en liten utility som ligger på creative sine sider som heter Creative audio console som gjör den jobben.

5229579[/snapback]

 

RoosterX: ikke vet jeg.

 

Les litt lenger opp: "Eg prøver å legge inn mediacenter og speaker setup, eax setup osv, men eg får bare feilmelding om at eg ikke har rett programvare. Har prøvd å uinstalert alt, fløtta på pci plass men ingenting hjelper."

 

Det greieste er å softmodde hele saken til Audigy 4 pro, så slipper man CDen.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...