Gå til innhold

1557 låser seg ved bruk


Lennart

Anbefalte innlegg

Jeg har en netshop 1557 gls som etter litt bruk låser seg helt, slik at det eneste jeg kan gjere er å skru av pcen.

Det skjer både under spilling og under vanlig bruk som f.eks. surfing og musikk, så ej veit ikke om det har noe med varmen og gjere men det er tvilsomt siden pcen ikke er så veldig varm når den låser seg.

Eg bruker standard drivera og har prøvd både med og uten SP2. Det har heller ikke noe med programmene mine å gjere siden det skjer det samme etter at jeg formaterte og la inn windows på nytt.

Jeg får heller ikke lagt inn nye drivere til skjermkortet mitt, kanskje det er en sammenheng her, men ej kan ikke så masse om bærbare så jeg trenger hjelp her. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å legg inn de nyeste omega driverne i stedet for de du fikk med pc`en.

 

Har lik fra tundra. Min henger seg av og til under hard bruk. Jeg har åpnet dekslet til minnebrikkene og fant ut av at de ble sinnsykt varme. Så varme at du ikke har lyst til å ha fingre på lengre enn et meget kort øyeblikk. Skjer kun når den kjøres hardt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

HJELP! - 1557 LÅSER SEG I WINDOWS

 

Har nylig kjøpt ny laptop fra Netshop og er veldig fornøyd, men...

 

Maskinen låser seg fullstendig (må skru den av og på igjen) når jeg er i Windows. Eksempelvis låser den seg plutselig mens jeg surfer normalt i Firefox (og IE). Hvis jeg går fra Laptopen uten at noen programmer kjører, har den alltid låst seg når jeg er tilbake 30 min etterpå. Det samme er tilfelle hvis jeg kjører BitComet og lar maskinen stå.

 

MASKINEN LÅSER SEG IMIDLERTID IKKE HVIS JEG LAR MASKINEN STÅ MENS ET SPILL KJØRER (eks. Football Manager 5, Port Royale 2, Civ3 Conquests).

 

Skulle tro at dette derfor ikke har noe med prosessorvarme å gjøre....

 

Har prøvd med to forskjellige versjoner av Win XP.

 

Har prøvd med Omega 2590Beta drivere, samt Ati-driverne som var bundlet med maskinen. Har ikke fått til å installere siste versjon av Catalyst-driverne, selv om jeg har modet disse med Patje.

 

Har også kjørt Windows Memory Diagnostics fra Microsoft, men den finner ingen feil på brikkene.

 

Har flashet til siste versjon av BIOS fra aOpen.

 

Begynner å bli ganske fortvilet, og håper noen kan hjelpe meg!!!

Lenke til kommentar

Kjøpte en 1557 på DigitalImpuls som hadde masse trøbbel. Gikk tilbake dagen etter og fikk bytta OEM RAM de hadde satt inn til Kingston RAM (uten å måtte betale ekstra selvfølgelig), og alt ble OK. Det er dårlig av Netshop å selge maskiner med RAM som ikke er kompatibelt med maskinene. Latterlig.

Lenke til kommentar

Yes. Jeg hadde samme problemer faktisk.

 

En ting.

 

BRUK trådløs drivere, trådløs program og hovedkort drivere fra INTEL sine hjemmesider. ikke AOPEN sine.

 

Skjermkort bruker du fra OmegaDrivers sine drivere.

 

Å det siste som får det til å henge er feile drivere til touchpaden.

 

Her SKAL OG MÅ DU BRUKE AOPEN SINE... For bruker du synaptics sine henger det. I tillegg kan du ikke bruke scrollknappene nedom touchpad.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt som er nevnt over, men fortsatt er ikke problemet løst. Har lastet ned touchpad-drivere fra aOpen, men disse ser ut til å være Synaptics sine?!

 

Heller ikke testen fra Memtest.org finner noe feil på minnebrikken, så jeg vet ikke om det er noe feil der. Testen oppgir imidlertid at hastigheten på brikkene er 99MHz!?

 

Har ikke kontaktet Netshop enda, men får vel ta en tlf dit på mandag,

Lenke til kommentar
Har lastet ned touchpad-drivere fra aOpen, men disse ser ut til å være Synaptics sine?!

Riktig, men de er laget for Aopen sitt utstyr, noe de generelle driverne ikke tar. Min 1557 hengte seg titt og ofte men de generelle driverne, men aldri med Aopen. Syns du har et mystisk problem der. for når ingen av driverne jeg har sagt fungerer og det likevel låser seg syns jeg det er rart. Jeg kjører det prikk likt som det ble sagt der og min har ikke hengt seg siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...