Gå til innhold

Trust Televiewer VGA to Video/TV Converter...Noen som har de


Anbefalte innlegg

Er lei av alle problemer med TV ut funksjonen på skjermkortet...Må finne en ny løsning med å se filmer fra HD på TV..

Har hørt at denne Trust Televiewer VGA to Video/TV Converter skulle være veldig bra..

-----------------------------------------------

VGA til Video (PAL) konverter

Støtter 640x480, 800x600 og 1024x768 oppløsning

Justering av bilde størrelse og plassering ved hjelp av knapper i front

Utgang for RGB, S-VHS og Composite (RCA)

 

(kopiert fra ps.web)

-----------------------------------------------

 

Noen som har erfaringer med denne...Koster 800.- spenn..

 

PS..Mods..Håper dette er rette forum avdeling , kunne ikke finne noen annet sted den kunne passe..

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-05-20 18:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en sånn trust tv-viewer, den gamle "billige" versjonen til 7-800.

Denne var det:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=2&s=pl

 

dette er den dyrere...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=2&s=pl

 

Det er lenge siden jeg hadde den, men jeg husker at jeg kvittet meg med den ganske fort fordi den sugde..

Bilde på tv'en ble veldig flimrete og det var ikke noe som helst vertical sync (i raske bevegelser så deler bilde seg horizontalt og blir "choppy")

 

Det er mulig selve bildekvaliteten er bra, det husker jeg ikke helt.. Jeg synes det var synd at den var så dritt, er jo et genialt prinsipp!

Lenke til kommentar

Takk for svar..

Funker denne bra også på DivX?...Er plaga med litt "lugging" under avspilling av disse, spesielt når det er mye bevegelser i bildet, feks hvis en bil beveger seg..

 

Jeg har også en del problemer med sv/hv bilde på TV`n, men det er muligens pga at jeg bruker en 10m lang RCA kabel mellom compen og TV`n...men når TV står så langt unna så må jeg ha det..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 19:49, Heia skrev:

Takk for svar..

Funker denne bra også på DivX?...Er plaga med litt "lugging" under avspilling av disse, spesielt når det er mye bevegelser i bildet, feks hvis en bil beveger seg..


Jeg har også en del problemer med sv/hv bilde på TV`n, men det er muligens pga at jeg bruker en 10m lang RCA kabel mellom compen og TV`n...men når TV står så langt unna så må jeg ha det..


 

ja denne vil funke på divx og alt mulig,det med lugingen tror jeg ikke denne vil hjelp mot,er det på alle divx filmer eller bare noen?da er det noen på divx`en hvis det er alle da er kanskje cpuen for treig eller har du mye dritt på hd`en slik at du må defragmentere eller så har skjermkortet sin skyld.

uansett syns jeg denne er genial har aldri opplevd de problemene han andre beskriver eneste chopingen er dårlig divx kvalitet

Lenke til kommentar

Har lest noe om at denne "lugginga" muligens skyldes at de fleste DivX filmene, de jeg har ihvertfall, er koda i NTSC format, som regel 23.976fps..Men er ikke sikker..

 

 

Har j¤kla lyst på en sånn Telewiever...

Samtidig er det kjipt å kjøpe en, også virker det ikke, som jeg håper..

Skulle hatt mulighet til å teste før en kjøper..

 

Danny...btw...Hvilken av disse er det du har? billigste eller dyreste?

 

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-05-20 20:15 ]

Lenke til kommentar

Sorry..Komplett har ikke butikk her lenger..De hadde, men den ble lagt ned...Men jeg har jo PS & Multicom i "nærheten"..

 

Vurderer også en annen mulighet, det er en såkalt Audio/Video til RF modulator, den omformer et audio/video signal til RF, dvs vanlig 75ohm`s coaxialt tv signal..Det har de på Clas Ohlson til 3-400.- spenn..

 

Skal ta meg en tur å snakke med de, og kikke på den, evt. spørre om å få teste en...

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd denne og anbefaler den ikke :sad: Mange skjermkort viser ikke skikkelig TV-ut bilde uten at det er 75ohm belastning på utgangen. Da blir lyden også elendig (dårlig bilde fører til at overføringen av lyd forringes/forsvinner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...