Gå til innhold

filter til coolpix 8800

Anbefalte innlegg

Har fått mitt Nikon Coolpix 8800, mye å fikle med! Har lest at normale filterstørrelser ikke passer direkte på dette kameraet, de har valgt en egen spesialstørrelse... :no:

Noen som vet hvor disse filterene til nikon kan skaffes? Har sett dem til salgs ellers i verden, men finner de ikke i noen norske nettbutikker... Noen butikk i Osloområdet som har kanskje? Er FFCP11 CPL jeg sikler på. Er vel ikke noe poeng/dyrt å kjøpe overgang + filter i normalstørrelse?

(SS)

Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ikke har funnet disse filterene i noen butikk i Norge ennå. Kommer kanskje senere...?

Har fått til noen bra bilder med full tele jeg også, men blir selvfølgelig lett uskarpt hvis man ikke passer på å holde kameraet stødig. Moro med raw-filer også, leke seg med å endre hvitpunkt osv etterpå. Fikk det til å fungere i linux/gimp etter å ha patchet litt på dcraw.c og bruke den sammen med RawPhoto gimp-plugin.

(SS)

Største blender, vidvinkel: F2.8

Største blender, tele: F5.2

med slike tall, er det mulig å bruke full tele uten stativ?

Har problemer med mitt med f2,8 om det ikke er høylys dag.......

F828

Da spørs det vel om ditt kamera er spesielt egnet til... tja... å ta bilder med :!:

Det kommer veldig an på den optiske kvaliteten og størrelsen på optikk og bildebrikke. Har du ett lite kamera med dårlig optikk, kan det slite selv med f/2,8. Større kamera med større linser (som Coolpix 8800) skal ikke ha problemer med dette.

Da spørs det vel om ditt kamera er spesielt egnet til... tja... å ta bilder med :!:

Det kommer veldig an på den optiske kvaliteten og størrelsen på optikk og bildebrikke. Har du ett lite kamera med dårlig optikk, kan det slite selv med f/2,8. Større kamera med større linser (som Coolpix 8800) skal ikke ha problemer med dette.

Nei da, mitt DSC-F828 er egnet for bildetagning det. Men på full tele må jeg ha ganske godt lys om det ikke skal være stativ i festet.

F828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...