Gå til innhold

filter til coolpix 8800


Anbefalte innlegg

Har fått mitt Nikon Coolpix 8800, mye å fikle med! Har lest at normale filterstørrelser ikke passer direkte på dette kameraet, de har valgt en egen spesialstørrelse... :no:

Noen som vet hvor disse filterene til nikon kan skaffes? Har sett dem til salgs ellers i verden, men finner de ikke i noen norske nettbutikker... Noen butikk i Osloområdet som har kanskje? Er FFCP11 CPL jeg sikler på. Er vel ikke noe poeng/dyrt å kjøpe overgang + filter i normalstørrelse?

 

(SS)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ennu ikke sett sola etter at jeg kjøpte Nikon Coolpix 8800.

Jeg har tatt skarpe fine bilder på frihånd med full tele, 1/30 sek, F5,2.

Ikke noe problem med det gode grepet og stabilisatoren.

 

Filter? Hvorfor ikke bestille der du kjøpte kameraet. Det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke har funnet disse filterene i noen butikk i Norge ennå. Kommer kanskje senere...?

 

Har fått til noen bra bilder med full tele jeg også, men blir selvfølgelig lett uskarpt hvis man ikke passer på å holde kameraet stødig. Moro med raw-filer også, leke seg med å endre hvitpunkt osv etterpå. Fikk det til å fungere i linux/gimp etter å ha patchet litt på dcraw.c og bruke den sammen med RawPhoto gimp-plugin.

 

(SS)

Lenke til kommentar
Største blender, vidvinkel: F2.8

Største blender, tele: F5.2

 

med slike tall, er det mulig å bruke full tele uten stativ?

Har problemer med mitt med f2,8 om det ikke er høylys dag.......

F828

Da spørs det vel om ditt kamera er spesielt egnet til... tja... å ta bilder med :!:

 

Det kommer veldig an på den optiske kvaliteten og størrelsen på optikk og bildebrikke. Har du ett lite kamera med dårlig optikk, kan det slite selv med f/2,8. Større kamera med større linser (som Coolpix 8800) skal ikke ha problemer med dette.

Lenke til kommentar
Da spørs det vel om ditt kamera er spesielt egnet til... tja... å ta bilder med :!:

 

Det kommer veldig an på den optiske kvaliteten og størrelsen på optikk og bildebrikke. Har du ett lite kamera med dårlig optikk, kan det slite selv med f/2,8. Større kamera med større linser (som Coolpix 8800) skal ikke ha problemer med dette.

Nei da, mitt DSC-F828 er egnet for bildetagning det. Men på full tele må jeg ha ganske godt lys om det ikke skal være stativ i festet.

 

F828

Lenke til kommentar

Nå har aldri jeg holdt i en Sony DSC-F828. Hvis du har problemer med skarpe bilder med full tele i dårlig lys på frihånd, kan det komme av at objektivet på 828 er litt lang og da kan bli noe ustabilt? Og så har det ikke bildestabilisator.

Men ellers skal det jo være ut utmerket kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...