Gå til innhold

Får ikke installert PCTV Stereo

Kanstad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet HDD i min MSI Mega 180, og får ikke installert TV-tunerkortet igjen.

Kortet er et Pinnacle PCTV Stereo. Når jeg sjekker i enhetsbehandling, er det et gult utropstegn på kortet. Hver gang jeg forsøker å installere/oppdatere driveren får jeg følgende feilmelding:

"Kan ikke starte denne maskinvaren

Det oppsto et problem under installasjonen av denne maskinvaren:

Pinnacle PCTV Stereo PAL Capture Device

Kan ikke laste inn driveren for denne maskinvaren.

Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)"

Jeg har forsøkt å installere både versjon 1.3.0.1 og 1.3.1.3 av driverne.

Hva er løsningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt samme problemet selv, og trodde en stund at kortet var ødelagt. Problemet er at jeg faktisk ikke vet løsningen, det virket bare av seg selv etter reinstallering av windows. Dette er ting jeg ville gjort :

Ta ut kortet, reboot, sette det inn igjen

Prøve annen PCI slot (Men det har du kanskje ikke)

ACPI av/på

Fjerne/disable alle andre kort/enheter

Skrevet

OK, nå har jeg forsøkt å avinstallere kortet og fjerne det fysisk fra maskinen. Setter det i igjen (ja, har bare en PCI slot), men det lar seg ikke installere.

Avinstallerte XP Service Pack 2, men det hjalp ikke. MEN nå ble feilmeldingen ny.

Nå står det:

"Feil miljø"

Tips?

Skrevet

Tja, det er jo endel som har problemer med drivere til disse kortene. Mulig du må søke på noen utenlandske forum, eller Pinnacle sin hjemmeside, som ikke er så veldig imponerende. Men der er det en FAQ og et forum.

Vanskelig å komme med noen flere tips. Det er jo alltids mulig å gjøre en ny installasjon av windows...

Ellers så går det jo an å herje endel med device manager, re-enumerate devices osv.

I verste fall så har kortet fått seg en strømladning fra kabelnettet, som det ikke har tålt. Det skjedde med mitt gamle Hauppauge.

Skrevet

Nå har jeg formatert HDD og installert XP på nytt. Har lagt inn drivere til det som er installert av hardware som standard, men ikke kjørt noe Windows Update eller SP2. Satte in kortet igjen, og kjørte veiviseren. Nok en gang: "Feil miljø"

Skal prøve å ta det ut og inn noen ganger. Hvis ikke dette funker skal jeg prøve et annet kort.

Kortet kan jo ha blitt skadet da 4-åringen min stakk av med det i et ubevoktet øyeblikk....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter med akurat det samme problemet med at jeg ikke får dette Pinnacle PCTV Stereo kortet til å fungere i min MSI180 med CPU AMD2800.

Jeg har også forsøkt begge de 2 tilgjengelige driverene, men samme feilmelding: (code 39)

Jeg kjører engelsk XP SP2

Jeg har forsøkt å installere både versjon 1.3.0.1 og 1.3.1.3 av driverne.

Jeg har brukt/bruker dette kortet i en annen PC jeg har som også kjører engelsk XP SP2 Her fungerer det utmerket. Denne PC'en har en Pentium 4 CPU, kan det være noe der? Intel VS AMD?

Hvordan fungere MSI sitt TVAnywhere kort i MSI 180?

MAFA

Skrevet (endret)

Vel da jeg installerte pcttvpro på min lille htpc, fikk jeg først samme feilmelign som dere viser til, årsaken i mitt tilfelle var at jeg ikke hadde installert directX 8, men Pinnacle er et problemkort, men når det først virker så er det meget bra ;)

Endret av Buddy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...