Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500G og DC++ active mode


Anbefalte innlegg

Noen som har denne routeren og får til active mode i dc? Har åpna port og lagt til ip under 'virtual server' og lagt inn telenor-ip/port i dc, men når jeg kobler til en hub kan jeg ikke søke! Kan se hva andre har og laste ned fra dem, men altså ikke søke på hele hub'n.

 

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme router. Dere kan sikkert hjelpe meg :)

Har koblet routeren opp med kabel mot 1 PC.

Kommuniserer tråløst med en PC på kjøkkenet.

SSID er default og ingen WEB.

Når jeg endrer SSID og lager WEB key, og har dette lagt inn på begge PC'ene så mister jeg tilgangen på internett fra den "trådløse" PC'n.

Noen som vet hva som er årsaken?

Lenke til kommentar

Du burde følge denne guiden for sikring av nettverket ditt: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=297892

 

Finn på en SSID og velg "hide SSID" under advanced. Har du Asus kort i andre enden også, velger du Enable frame bursting.

 

Først brukte jeg bare det programet som fulgte med asuskortet, men da mista jeg stadig forbindelsen. Så fulgte jeg veiviseren for trådløst nettverk i xp (skrev inn SSID og WEP-key osv), etter det har det trådløse nettverket vært helt stabilt!

 

For ekstra sikkerhet kan du legge til MAC-adressen til det trådløse nettverkskortet under 'Access contoll' på routern, da skal ingen andre få adgang til nettverket ditt enn akkurat din pc.

Endret av bollafeita
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...