Gå til innhold

Hjelp G556E (haster)


|frazzy|

Anbefalte innlegg

Fikk maskinen (G556E), installerte Windows xp pro, og alt fungerer utmerket. Dagene går, merker 2-3 døde piksler, men bryr meg ikke om det. Så en dag blir laderen ødelagt av lynet. Etter dette fungerer laptopen utmerket, men så trenger jeg en ny lader. Tenkte jeg skulle bestille en ny fra dere (IT24.no), og i mellomtiden kjøpe en multilader for bærbare maskiner fra Clas Ohlson:

 

 

Batterieliminator for laptops. Switchende eliminator med høyt strømuttak i forhold til vekt og størrelse. Stabilisert, justerbar utspenning 15, 16, 18, 19, 20, 22 og 24V DC. Maks belastning 15-20V/3,5A, 22-24V/2,9A. Leveres med 1,7 m kabel og 6 utskiftbare batteriplugger med polvending. 230V. Størr. 140x80x42 mm. Vekt 460 g.

 

Satt denne på 19v som min G556E skal ha, og den fungerer utmerket.

Så en dag når jeg spiller Battlefield, så slår maskinen seg av, jeg starter den på nytt og merker da at laderen ikke fungerer. Maskinen er da også tom for strøm. Så jeg tror det er noe med laderen, men når jeg fikk ny fra Clas Ohlson og testet den, var da ingen reaksjon på laptopen, og den ladet ikke. Jeg kan prøve å starte den, men den slår seg av etter 3 sekunder (dette er vel strøm som er igjen på batteriet). Noen som vet hva jeg kan gjøre? Eller burde jeg kontakte it24.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge du får starta den , og multiadapteret gir strøm nok så er det bare at du må ha det orginale adapteret for å yte maks.

Tror ikke noe er ødelagt.

jeg brukte sikkert 5 forskjellige adaptere på min og alle hadde sine fordeler og bakdeler. f.eks med den ene fikk jeg strøm nok til å kjøre cpu på 2ghz og kjøre spill uten problemer, men da lada den ikke etc.

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe strøm adapter inne i pc'en den er designet for at det skal komme inn gjennom kablen.

 

Siden det er sagt over her at det kun var lavere ampere den clash olson laderen kunne levere har jeg vanskligheter med å skjønne hva som er galt.

 

Siden den kun leverer lavere effekt burde ikke pc'en tatt noe skade.

 

Du kan jo prøve med en lik ORGINAL lader.

Og se om det fungerer.

 

Er mulig at du dro til ledningen en gang og ødela "støpselet" inni maskinen..

Lenke til kommentar

Ring it24 du.

 

40040524 han svarer ikkje alltid da men....

 

En bør ALDRI bruke en lader som ikkje 100% sikkert er rett til pcen.

Det er lett å sprenge laderegulatoren vi noe er feil.

 

Da er det bye bye hovedkort og det er ikkje dekket av garanti

 

PS du bør ikkje si at du har brukt Clas Ohlson laderen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...