Gå til innhold

Hoste egen CS server: Noen kan ikke koble til!


Anbefalte innlegg

Jeg ahr satt opp en server med mods osv, eneste je gjør er å trykke på NEW GAME og skrive "sv_lan 0" i console. De fleste kommer inn på serveren, men det er en kompis av meg som ALDRI kommer inn på serveren min. Vet ikke hva som er problemet hos han, han får bare "retrying, retrying". :shrug: Han har visstnok ikke brannur i det hele tatt, eller det vet han ikke. Han får spilt på andre CS servere. :shrug::hmm: Noen som vet hva problemet kan være?

 

Han får "failed to contact game server".... :shrug: HJELP OSS DA!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje han har en brannmur i routeren hvis han bruker en? Han kan jo eventuelt prøve å deaktivere den, hvis han finner fram.

 

I stedet for å deaktivere en brannmur, kan det hjelpe og åpne porter:

TCP porter: 6000 til 6003, 7001 og 7002, og UDP porter 27005, 27010, 27015 og 27016.

 

Hvordan han gjør det kan ikke jeg gå noe inn på, da jeg ikke har noe informasjon om hans nettoppkobling og utstyr.

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Det er godt mulig han har en ruter, men jeg vet ikke. Det virker iallefall ikke som om han har en "software" brannmur. Men han får koblet til alle andre servere enn min! Tror ikke han har slike problemer med andre servere.... :shrug: Vet ikke, men tror. Men han er litt n00b på slikt, han visste ikke om han hadde brannmur, og han visste ikke hva en router var... Så det blir litt vanskelig.

 

Det er vel mest sannsynlig noe brannmur stuff, men jeg tør ikke begynne å fikle med routeren hans (jeg tror han har en) i og med at jeg ikke har peiling på routere myself. (Dog, jeg vet hva det er :p ) Men har han en software brannmur kan jeg muligens hjelpe.

 

Men vet dere om det kan være noe annet?

Lenke til kommentar
Når du starter Deticated Server kan du velge UDP-port. Har du Listen Server, så tror jeg du må legge til en oppstartsparameter, husker ikke helt, men tror det var "+ port 27016" (f.eks.). Eller kanskje man kan bruke "-port 27016". Er ikke så flink med det der.

Skjønte ikke noe...

 

Jeg setter opp server ved å gå inn i Counter Strike og trykke på NEW GAME og skrive sv_lan 0 i console jeg da...

Lenke til kommentar

Da kjører du en Listen Server. Gå til "Play Games" i Steam og høyreklikk på Counter-Strike. Velg "Properties", og så "Launch Options". Så kan du skrive inn kommandoen... Antakeligvis "+ port 27016" (eller en annen port da).

 

Men jeg er litt usikker på kommandoer, det kan hende du kan skrive "-port 27016", eller lignende.

 

Akkurat i dette tilfellet tror jeg ikke porten du kjører på har noe med saken å gjøre, så lenge dere ikke har "samme" IP-adresse. Vet ikke helt hvordan det skulle være tilfelle, når vi ser bort i fra at det er samme maskin dere sitter på.

 

Hva var det du sa, at han kompisen ikke kom seg inn på DIN server, og KUN din server? Altså, han kommer seg inn på andres server, og andre kommer seg inn på din server? Rart, er du helt sikker på at du gir han riktig IP-adresse?

Lenke til kommentar

Kompisen min, kommer aldri inn på min server, men han kommer inn på alle andres servere. Jeg gav samme ip-adresse til en annen i clanen som ville spille på serveren min, og han kom inn, det samme gjør alle andre. (Det har kommet folk som har funnet den i the all seeing eye osv) Det er bare han kompisen min som ikke kommer inn!

 

Ille, ille.... Jeg kan jo prøve noen av commandoene du gav meg når jeg komemr hjem... Skole nå :p

Lenke til kommentar

Hmmm... Var en annen kompis som skulle spelle på serveren min nå og, jeg fant ikke han, og han fant ikke meg. Begge 2 prøvde å create.

 

Men jeg søkte i The All Seeing Eye, og serveren min var på lista der! :hmm: Han jeg prøvde med sist er en 1337 da... Eller iallefall ikke så veldig langt ifra ;)

 

CS = Weird

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...