Gå til innhold

trenger hjelp fort!!!


Anbefalte innlegg

en kompis av meg har nettop kjøpt et MSI K7T266 PRO2RU hovedkort og en AMD XP1800+.

 

Men når han startet opp sto CPU frekvensen på bare 1150MHZ! Så prøvde han å klokke den opp til XP1800+ speed, så restarta han for og sjekke om det ble XP1800, men maskin starta aldri etter klokkinga. Hva er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamrat av meg hadde akkurat samme problemet!..han har akkurat samme opplegg som dg!..det har faktisk skjedd 2 ganger!...ene gangen va d et lettnerkskort som forårsakte det!....andre gangen prøvde vi å sette fsb til 133 men da ville den ikke starte opp!...man kunne stille på fsb på 2 plasser husker jeg!..den ene forårsakte frys....den andre ikke!....så stilte jeg MHZ manuelt (multiplier x fsb) til 11.5 x 133 . . .og da gikk det :grin: . .prøv sistenevnte :grin: ..GL!

Lenke til kommentar

Gå inn i "Hardware monitor setup" i Bios og sett CPU FSB Clock til 133 ( er default på 100, derfor blir XP1800+ : 11,5 x 100 = 1150MHz), her er valget KUN 100 (for Duron) og 133 for XP (T.Bird).

Biosen spiler ingen rolle, hatt samme kort fra november i fjor med XP1700+ på 1,46GHz, eneste "kjekke" er CPU Fan detection som kan disables fra Bios 3.2, 3,5 er ferskeste (aldri hatt kjøler med turtallutgang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...