Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst virr varr


Anbefalte innlegg

Hei, bestilte "trådløst" internett fra nextgentel, men det hadde ikke de fått med seg pg sendte dermed ut en netopia ruter som kun er helt vanlig NGT ruter regner jeg med...

De sa i forrige uke at de skulle sende den trådløse snart, og etter purring igår sa de at den ikke var sendt men at den kom til neste uke...vel og bra det, men i mellom tiden, har jeg idag lånt en 3com office connect aksesspunkt..

 

Så til mine spørsmål:

 

1. Er det riktig å bare koble det trådløse aksesspunktet i den som fulgte med fra NGT?? eller ødelegger de for hverandre`?

 

2. er det noen andre "mer" riktige måter å koble det hele opp på??

 

3. skal NGT`s trådløse aksesspunkt kobles rett i veggen, eller må også det kobles gjennom den lille netopia boksen??

 

4. Når jeg koblet maskinene på, kom jeg ingen steds, men jeg måtte inn på hjemmekontor.broadpark.no først med en maskin... skulle ikke alle kunne koble seg på nettet da?? jeg måtte nemlig gå inn på alle maskinene og koble meg på samme siden for å aktivisere internett på de enkelte maskinene...

Dette syntes jeg virket veldig tunbtvint??

 

5. hvordan kan jeg lettest koble meg på internett?... vi har 4 bærbare og 2 stasjonære med trådløse kort, og alle skal kunne surfe uten trøbbel og være stabile... er det noen fasit eller en lett måte og ordne dette på??

 

6. Takk for at du gadd å lese, sikkert ikke det som er mest gøy på en fredags kveld, men håper du skjønner frustrasjonen min og svarer etter beste evne!

may the force be with you:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...