peraaler Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Hei. Har prøvet og feilet flere ganger for å få to maskiner til å snakke sammen. Bruker en krysset cat5 kabel mellom nettverkskortene. Men hva må jeg gjøre for å kunne hente over filer og legge inn programmer. Den ene maskinen har ikke diskettstasjon el. CD-rom, slik at jeg håpet å få den til å leve via hovedmaskinen. Når iconene for kommunikasjonen kommer opp ser jeg allikevel ikke navnet på den ene el. andre maskinen på skjermen. Har noen en grei instruksjon på dette? PFH takk
slettmegplss Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Hadde vert litt greit å vite hvilke operativsystem du kjører på maskinene Her er for opsett for windows xp, tatt fra denne stickied tråden Deling av filer og mapper For å dele filer eller mapper må de forskjellige maskinene være medlem av samme arbeidsgruppe. Dette legges inn under kontrollpanel-->system-->Datamaskinnavn Noe som kan være praktisk når du skal dele filer og mapper innenfor nettverket ditt er å gi maskinene navn i stedet for å måtte skrive IP adressen når du skal kommunisere mellom maskinene. * Finn filen eller mappen du vil dele * Under fil og mappeoppgaver velg "del denne mappen" * Under nettverksdeling hukk av for "del denne mappen over nettverket" * Skriv navnet på den resursen du vil dele med og trykk OK.
peraaler Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har Windows 2000 på begge maskinene. Skal titte på linken du la inn. Det du sier om brukernavn istedet for IP.adresse var smart, har hele tiden trodd at eneste måte å får til kommunikasjonen på var å lage faste IP'er. Håper jeg kan få det til etter dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå