Gå til innhold

Error når starter windows


Flashy

Anbefalte innlegg

heisann.

 

For 4 dager siden begynte PCn min plutselig og små lagge. Jeg restarta og når den skulle laste Windows kom en feil melding opp. Det sto

 

"Pri Harddisk : S.M.A.R.T Status BAD. Replace and Retry."

 

Fikk jeg da istedenfor at den lasta Windows. Jeg har prøvd 3 forskjellige Harddisker men alle får samma feilbeskjed. Jeg har et Asus P4V8X-X Hovedkort for S478/800mhz. hvis noen har hatt dette lignede problemet før. Håper de har en løsning.

Endret av Flashy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at problemet har mer med disken din å gjøre, uten at jeg er sikker på det. Hva slags merke og modell er disken?

 

Edit: Prøv å last ned et diagnoseverktøy til disken. De fleste produsenter av disker har slike verktøy tilgjengelig på deres websider. Diagnoseprogrammet finner frem til feil og forteller deg om du kan få dette på garantien osv.

 

her er noen produsenter og deres diagnoseverktøy (i ingen spesiell rekkefølge ;) )

 

Seagate

 

Western Digital

 

Maxtor

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar

hmm jeg har to Maxtor 120 GB og en Western Digital 120 GB. De 2 Maxtor funker på andre PCr. Men Western Digital (stod inni PCn når det fucka seg) Funker ikke. Fikk start på den men filene var usynlige. De var der. men så de ikke. De 2 maxtorene funker og installere osv. Men ikke når jeg putter de inn i min PC

Lenke til kommentar

Når du sier du har prøvd 3 forskjellige harddisker, hva mener du da? at du har satt inn e og en av diskene og installert windows på denne og prøvd å boote? Har du forsøkt å kun ha disken med windows på i maskinen og se om maskinen vil boote?

 

Prøv å skru av smart-mode på diskene i bios også..

Lenke til kommentar
hmm jeg har to Maxtor 120 GB og en Western Digital 120 GB. De 2 Maxtor funker på andre PCr. Men Western Digital (stod inni PCn når det fucka seg) Funker ikke. Fikk start på den men filene var usynlige. De var der. men så de ikke. De 2 maxtorene funker og installere osv. Men ikke når jeg putter de inn i min PC

Western har sluppet en hel serie med 120 gigere som har feil. Om du reklamerer på disken, så får du ny tilsendt. Det er en garantisak siden de ble sendt fra fabrikken med feil.

 

De fleste med feil krasjer ikke, men overfører rundt 2 megabytes i sekundet. Det skal egentlig være rundt 30.

Lenke til kommentar

jeg fikk beskjed av firmaet og sende tilbake hovedkortet til sjekk. Sier ikke noe imot for og sende tilbake for check. Siden DE sa at det var sannsynligvis problemet med hovedkortet. Men hvis det sier de ikke fant noe feil og hovedkortet blir returnert. Så skal jeg prøve. Må oxo kjøpe meg en ny CD-rom fordi denne knakk ved et "Uhel" når denne feilen inkom :p Ble et lite raseri utfall. Men den Western Digital Hardisken som stod i PCn når den fikk feil så har jeg oxo prøvd de på andre PCr. Det som skjer er at den bruker 4 min bare på og finne disken. Og når den skal laste windows så blir det black screen. Fikk installert windows på den og kom inn på windows. Men den slet med og komme inn på windows. Brukte VELDIG lenge på det. Men jeg vil ikke formatere den. bare slette C disken når alle filene mine ligger på D. Har sanger og filmer jeg har samlet på i 2 år.

 

Men fikk høre at det var et firma som "sugde" ut filer på harddisker som har blitt ødelagt. Har noen av dere hørt om dette firmaet? Hørte det lå i Moss et sted.

Lenke til kommentar
Må oxo kjøpe meg en ny CD-rom fordi denne knakk ved et "Uhel" når denne feilen inkom  Ble et lite raseri utfall.

 

hehe, ikke vær redd, sånt skjer. En jeg kjenner ble offer for noen kompiser som la inn backorifice på maskinen hans. Etter hundrevis av uforståelige feilmeldinger tok han tastaturet og klinte til skjermen slik at det knakk i to...

 

 

Søk på data recovery på kvasir, kanskje du finner noe ang. det firmaet. Tror de tar seg godt betalt for slikt da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...