Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

**** i *******!!


Anbefalte innlegg

Komplett gir ingen support(kjøpt switch og to datamaskiner av dem med XP home), Smc sier vi skal ringe Microsoft, Microsoft skal ha 3500 kroner for å svare......syntes det er litt dyrt.....

 

Begge maskinene klarer å koble seg på internett gjennom SMC switchen, men vi klarer ikke å sette opp et hjemmenettverk i mellom maskinene!! Bruker "sett opp et hjemmenettverk" i XP, men får bare error meldinger......

 

1)Hvordan setter vi opp dette hjemmenettverket??

2)Er denne supportfloken en sak for FBI forbruker-inspektørene??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar......

 

Bruker nettwork wizarden.......går igjennom alle punktene....noen ganger klarer jeg å lage en disk som jeg skal putte inn i den andre maskinen......andre ganger går dette ikke.....

 

Hvis det er en meget fin dag får jeg opp en mappe i maskin nummer to, men den lar seg ikke åpne det står bare "network path not found".....

 

Får også beskjed i "wizarden" at det ikke anbefalles å sette opp et nettverk via en switch eller hub?? Står at dette kan være meget farlig og skummelt....mye bedre å bare komble en maskin direkte til nettet og gå via denne.......

Lenke til kommentar

Hehehe.. Microsoft tar mye for å svare, tidligere tok de 1500,- har visst dobblet nå!

 

Nei de svina burde gi gratis support på varene de selger. Er det ikke noe i loven om dette da? Kan jo ikke bare kjøpe noe å ikke få vite hvordan det virker...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du gjør feil. Jeg bruker HUB mellom 3 maskiner. NGT breedbånd går inn på uplinken. Alle 3 har full tilgang til Internett via HUB'en uten noe videre konfigurasjon.

 

Brukte deretter "sett opp nettverk" eller hva det prgorammet heter, på XP. Lagde så en diskett med samme programmet og brukte det på de 2 maskinene med Windows 98. Alle maskinene fikk etter å ha kjørt det programmet en gang på hver av maskinene, kontakt med hverandre.

 

Ikke noe problem her ivertfall. Prøv igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...