Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt å laste ned under upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

såvidt jeg vet så gjør det det ja.

 

hvis mange downloader fra meg, går det treigere å downloade selv. Selv om du har to separerte hastigheter: en for upload og en for download, så går det treigere. For f.eks når noen laster ned fra deg, sender de jo også beskjeder tilbake til deg, for å bekrefte at pakken er godtatt f.eks.

 

Data-guruer... er jeg inne på noe her?

 

Dalai

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:40, PIIIpower skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 13:39, zn00ker skrev:



jeg mener og huske at NGT har full duplex.. det er synd telenor har halv duplex :sad:



 

vi har fått bekreftet at NGT bruker 1/2 duplex.

 

Jeg venter enda i spenning på hva telenor har (venter på mail...)

 

 

Telenor har Half-duplex

Lenke til kommentar

Quote:


hmm skrev (2002-05-15 19:04):

Hva er det egentlig dere gutta (jentene?) preiker om?


ADSL ER halv duplex så alle dere gutta med adsl har altså halv duplex, uansett om dere har ngt/telenor.


 

Kan du fortelle oss hvorfor ADSL _er_ half duplex? Så vidt jeg har skjønt, så kan ADSL være full duplex. Det forutsetter riktig type utstyr (dyrere?) i sentralen. At Telenor og NGT ikke kjører på full duplex mot private kunder, betyr ikke at det er umulig. Sist jeg ringte NGT så ble jeg fortalt at full duplex for private kunder "kommer". Når det kommer, er selvsagt en annen sak.

Lenke til kommentar

Hmmm, mulig dere som snakker om full duplex tenker på "middelhastighetskanalen" på ADSL...den er forsåvidt full duplex, men hadde en max fart på 640K sist jeg så noe om den.

For nå tror jeg vi nøyer oss med å si at:

SDSL og HDSL er full-duplex.

ADSL og VDSL er half-duplex.

 

Mange bedrifter har SDSL, mulig det blir markedsført som Full-duplex ADSL. Man vet aldri hva disse folka som sitter i telefonen forstår/finner på.

Mange tror jo at bredbånd er det samme som ADSL, noen tror at bredbånd ikke er ADSL, etc. etc.

Dette markedet begynner å få shampoo-tendenser.

"Nå med X-polynomer og aktivt oksygen."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...