Gå til innhold

Hjelp ønskes, til valg av HK

escariot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Skal hjelpe en kamerat med å kjøpe ny maskin, og det eneste vi står igjen med er socket-valg (og da samtidig prosessor).

Vi gikk egentlig for en amd64 (754) løsning, men grunnet udugelig leveringsevne på x800xt agp kort, og laaaang venting på dette har jeg nå begynt å se meg om etter andre muligheter. Valget har falt på en 3.0 gHz Prescott (775), og dette hovedkortet, et Abit AG8-V.

Dette skal parres med et x800xt pci-ex16, og 2x256 pmi/pqi (2-3-3-6). OCZ strømforsyning osv.

Er dette en god kombo, og finnes det eventuelt et bedre hovedkort til nogenlunde lik pris?

Maskinen skal brukes til spilling, skolearbeid (les mer spilling) og videoredigering.

Håper noen kan komme med innspill siden hovedkortet er siste bøyg før bestilling!

mvh

Escariot

ps. maskinen skal i utgangspunktet ikke klokkes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svar.

Minne kommer til å holde seg som det er, ettersom det er cl2 minne, og ikke koster så himla mye (det er et budsjett på 12K dette), og minne kan ekspanderes senere.

Hovedkortet er det som er ankepunktet. Jeg tror jeg ser på det HK du anbefalte Rune_F at den eneste forskjellen mellom det jeg har listet opp og det du anbefalte er RAID og 3'rd eye tingen. RAID har han ikke bruk for, og da litt over 200 kr for en overklokker-ting for en maskin han i utgangspunktet ikke vil overklokke med det første virker litt smalt. Med mindre det ikke er andre vesentlige forskjeller, så er ikke det HK et alternativ. Derimot, finnes det andre - og bedre, til nogenlunde lik pris, så er jeg åpen for forslag.

mvh

Escariot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...