Gå til innhold

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort problem?

btnikola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et Asus K8N-E DELUXE Hovedkort som er satt opp i et LIAN LI kabinett med 400 W strømforsyning. Athlon 64 3700 CPU og god kjøling.

Prøver å installere Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs minne.

Det rare er at oppsettet fungerer fint med 1 brikke / 512 MB - uansett hvilken slot jeg bruker og uansett hvilken av brikkene.

Så snart jeg bruker begge brikkene sammen får jeg startet maskinen men og logget på XP - men deretter enten "fryser" maskinen eller den bare rebooter.

Skjønner ikke noe av denne feilen. Har testet brikkene med MEM-tester, alt ok.

Hovedkortet skal jo fungere fint sammen med disse brikkene.

Noen som har opplevd noe lignende ?

Kan det være feil på HK ?

Forslag mottas med takk.

BT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tru det er minnet som er problemet. Hadde samme problemet på min pc (ikke lik din). Fikk bytta minnebrikkene og siden har de fungert fint.

Skrevet

Har samma hk og kjører med 2 x 512 MB brikker fra ocz, ingen problemer med det. Siden du kan kjøre begge brikkene alene i hvilken som helst slot, skulle man kanskje tro at det var hk som har skylden. Men vanskelig å si sikkert, kan selvfølgelig være minnet, det beste ville vært om du hadde sjans til å prøve to andre brikker på hk. Går det bra da, er det minne, går det dårlig er det hk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...