Gå til innhold

kjøp av videokamera


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe digitalt videokamera, men jeg aner ganske lite om video. Kan en del om vanlig fotografering, og tror jeg kan lære raskt. Jeg lurer på hva jeg bør se etter på et kamera, eventuelt om noen kan anbefale noen..

 

Kameraet bør ha mulighet for så mye manuelle instillinger som mulig, og ha god vidvinkel. Når jeg ser gjennom produktguiden så finner jeg stort sett kameraer med 40-50mm som beste vidvinkel! Er det et annet format enn på fotokamera? Dette er jo så dårlig at jeg aldri engang hadde vurdert å kjøpe et fotokamera med like dårlig vidvinkel... Hvorfor er det slik?

 

Så, det jeg egentlig lurer på er hva jeg bør se etter.. Hvor stor bildebrikke, hva slags CCD, hvilke inn/ut ganger bør det ha, etc.

 

prisklasse rundt 6000 eller så, om noen har noen spesifikke anbefalinger..

 

at det kan ta stillbilder betyr ingenting, jeg har fotokamera til det, og brukervennlighet er heller ikke det viktigste.

 

mvh

Sølve

Endret av Sølve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med din erfaring fra stillbilder, så tror jeg du vil ha et rimelig høyt krav til kvalitet.

 

Og der er prisen din ditt største problem.

 

Akkurat nå er kameraer med 3CCD brikker å anbefale pga best fargegjenngivelse. Men det setter også en prisliste som ligger på nærmere det dobbelte av ditt budsjett.

 

Kammeraer med masse manuelle innstillinger er også noe som hører til hos de profesjonelle kameraene, og ikke de familie vennlige du får til prisen du vil ha.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...