Gå til innhold

Støtte for 3 skjermer


olemykle

Anbefalte innlegg

De fleste nye hovedkort kommer jo i dag med innebygget grafikkontroller i chipsettet.

 

Er det mulig å benytte dette sammen med et grafikkkort med støtte for 2 skjermer og på denne måten kunne bruke 3 skjermer samtidig?

 

Er det andre måter å få 3 skjermer på en å kjøpe Matrox etterhvert middelmådige Surrond Gaming kort?

 

 

mvh,

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en egen tråd på forumet her som tar for seg dette temaet. En av de øverste under maskinvare/skjermkort.

 

Anyway, det er fullt mulig å få til 3 skjermer uten å bruke spesialkort.

Jeg har enda ikke prøvd med et onboard vga kort, men det burde kunne gå det og. Det viktigste er å endre i Bios slik at onboard eller pci kortet initialiseres før AGP kortet.

 

Selv har jeg et Nvidia PCI kort og et ATi9800XT og tre skjermer koblet til.

Dette virker helt fint, hadde noe kødd med at kontrollsenteret til ATI kræsjet hele tiden, men jeg har ikke noe behov for det så jeg ganske enkelt fjernet det.

 

Mrk.: Det å få til flere skjermer er ikke alltid like lett, det var f.eks. helt umulig å få det samme pci kortet til å virke i lag med et FX5900 kort..?

Men det gikk fint kombinert det med et FX5200 kort... :roll:

 

Nvidia er forresten mye bedre på multimonitor oppsett enn ATI, men ved å installere et PCI kort i kombinasjon med et AGP kort vil oppsettet begrense seg til de samme mulighetene som et ATI kort har til vanlig.

Det betyr med andre ord at du ikke kan forvente noe surroundgaming ved å bruke onboard i kombinasjon med AGP.

 

Da må du nok ha et Matrox Parhelia, eller et Nvidia Quadro kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...