Gå til innhold

Problemer med utgammel CD spiller


nuroa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et stereoanlegg jeg fikk i 95, altså passe lenge siden, hvor CD spilleren har fått problemer. Det er ikke aktuelt å levere skranglekassa inn til profesjonell reparasjon, da vil jeg heller kjøpe nytt. Men den er jo litt kjekk å ha...

 

Det er vanskelig å starte lesing av CD, men når den først kommer igang, går det stort sett uten problemer. Bortsett fra noen ganger hvor den henger seg på ett sted. Hvis jeg vil hoppe til neste spor, er det samme problemet. Den prøver flere ganger, til den får det til, eller den gir opp. Spoling fungerer som det skal.

 

Jeg har prøvd å bruke en rense CD, men det har ikke hjulpet.

 

Spørsmålet er altså om det er mulig å fikse dette selv, eventuelt hvordan?

:hmm:

 

nuroa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Laseren i playstation2 spilleren min begynte å oppføre seg slik - til den etterhvert tok helt kvelden. Jeg søkte rundt på nettet for å finne ut av det samme som du prøver å finne ut, og fant ut at at det sannsynligvis er laseren som enten er skitten, ukalibrert (ikke i stilling), eller så får den for lite strøm, eller at den rett og slett holder på å ryke (sony bruker billige lasere).

 

Jeg fant en bruksanvisning på hvordan jeg skulle åpne spilleren og rense laseren manuelt, ikke så vanskelig - skru opp - finn laseren - rens forsiktig med sirkulere bevegelser med en Q-tip, dyppet i isopropanol - skru deretter alt på plass igjen. Prøvde dette men det var bortkastet tid - det hjalp ingenting. Alle andre tips innebar at jeg måtte gå til innkjøp av dyrt spesialverktøy og kjøpe ny laser (ny laser ca 1000,-) pluss at risikoen for å ødelegge mer enn det som allerede var istykker var stor. Fant ut at jeg fikk klare meg uten PS2, kjøpte en billig eltax DVD og venter nå på PS3.

 

Mitt råd til deg er å kjøpe en billig discman og koble den til istedenfor, hvis anlegget har tilkoplings muligheter. Nå får du jo også fatt i billige discmen som spiller av Mp3 og det kan jo være greit å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...