Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med ADSL


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har 3 pc'er.. og nå har jeg tenkt å putte 3 nettverkskort i den ene, 2 av nettverkskortene skal gå til 2 pc'er og det siste nettverkskortet skal gå til adsl-modemet.. får jeg internett på alle pc'ene da? hvordan deler jeg internett-forbindelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du seie ikkje noko om kva for ein ISP du har, Telenor og Nextgentel har forskjellige løysingar på ADSL oppkoblinga si.

Vist du har Nextgentel, så er det berre å kjøpe seg ein Hub/Svitsj, og sett TCP/IP til å motta IP adr. automatisk og det samme på DNS. Routerene til Nextgentel har innebygget DHCP, slik at kvar maskin som er tilkobla, får sin eigen IP adr. automatisk, slik at det er berre ein IP adr. på "utsiden" av routeren.

Vist du har Telenor ADSL, så omhandlar linken til "tolrol" dette på ein god måte http://www.pcworld.no/dataguiden/nettverk/...orbindelse.shtm

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 10:22, DiJayQ skrev:

Jeg har en hub hjemme, men får ikke noe kontakt mellom pc'ene. Bare en pc om gangen som kan gå på internett.



 

Har Telenor du da. Stakkars deg. Jeg har NGT og vi har til tider 3 maskiner på nett samtidig. Alt jeg har gjort er å koble ADSL til Hub'en jeg har, og hver av PC'ene i de andre portene. No problem. Ingen konfigurering eller lignende behøves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...