Gå til innhold

Team Speak og BF Vietnam. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vi er en gjeng som ofte tar noen runder BFV på kveldstid. Vi ser i midlertid behovet for å kunne kommunisere med hverandre. Har fått anbefalt Team Speak, men, ble det sagt; da måtte vi leie egen server for at det skulle fungere tilfredsstillende. Stemmer det? Eller kan en av oss med letthet opprette en server på egen maskin? Vi har alle 2000+ linjer.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

vi er en gjeng som ofte tar noen runder BFV på kveldstid. Vi ser i midlertid behovet for å kunne kommunisere med hverandre. Har fått anbefalt Team Speak, men, ble det sagt; da måtte vi leie egen server for at det skulle fungere tilfredsstillende. Stemmer det? Eller kan en av oss med letthet opprette en server på egen maskin? Vi har alle 2000+ linjer.

 

På forhånd takk!

noen venner av meg lagde server, jeg vet ikke hvordan man gjør det men google litt :)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Har ett siste spørsmål; RexLeo du skriver 'velg dere en kanal - lag et rom (med passord) - så er det bare å spille'. Er det et sted jeg finner detaljerte opplysninger og informasjon om hvordan dette gjøres? Jeg har kikket diverse steder uten hell. Det er sikkert latterlig enkelt, men jeg kan ikke si jeg får det helt til å fungere... Nok en gang: på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Vi (sfp-ghost recon gjeng) har både teamspeak, game voice og ventrilo på vår server. Game voice oppdateres ikke mer så den er ikke det jeg anbefaler mest. Med siste oppdatering sloss ts og ventrilo om hvem som har best lydkvalitet. Fordelen med ts er at det er veldig mange som bruker den, og det er lett å lage ulike scripter til den. f.ks en link på hjemmesiden som viser hvor mange som er påkoblet uten at du behöver å starte opp ts.

Sjekk http://www.slayers.se og klikk på den grönne ts linken til höyre for å se et eksempel.

 

Det finns også en tso til ts som gjör at navnet til den som prater syns med liten skrift på skjermen, fungerer med de fleste spill.

 

tso : http://www.qbnut.com/tso/

Endret av jadacool
Lenke til kommentar

Velg connect -> web server list

 

Så kan du velge under filter for å kun finne servere som ikkje trenger passord. Er en del public servere oppe, og mange av disse tillater at en oppretter egne chatrom. Etter litt prøving og feiling vil du nok finne en.

 

Bare høyreklikker i kanallisten og velg create channel. Resten sier seg selv. Bare husk å sette codec-en høyt nok til å få grei lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...