Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan koble til?


Kmo

Anbefalte innlegg

Har en RF Punch Hx2 15", er vel 500w rms/1000w max...2x2ohm

 

Også har jeg en RF Power 1000a2(heter vel T15002 nå) forsterker..2-kanaler...

 

Også lurer jeg på dette med de dual coil greiene, er total noob på dette...hvordan skal jeg koble den inn på forsterkeren?

 

Den yter 1x1500w i 2ohm...

 

Vet ikke om jeg skal kjøre bare suben på forsterkeren, har et par JBL Deacde 6x9"'ere som jeg kunne tenkt meg og kjørt over den og...men vet ikke om de kan kjøres i 2ohm eller om det kan kjøres i 2ohm på suben og 4ohm på 6x9?...er som sagt helt fresh på bilstereo...

 

Men hvis jeg kan kjøre både suben og 6x9 på 2ohm, da yter forsterkeren 2x500w i 2ohm, det skal være nok det?

Endret av Kmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

du tar, med en kabel-bit, aa kobler den ene plussen paa sub over paa den ene minusen pa subben..

da sitter du igjen med en pluss og en minus som du kobler paa forsterkeren..

da har du seriekoblet subben, 2x2ohm spoler i serie blir 4ohm..

om tar du alle plussene og minusene isammen blir den paralellkoblet men da blir det: 2x2ohm spoler i paralell blir 1ohm..det vil nok ikke bli saa bra for forsterkeren...vil bli for varm aa bare koble ut/gaa i protection..

 

vil tro 1000a2 blir 800~1000wrms i 4ohm mono som nok vil gi nok power til,aa gi bra dunk i subben.. :D

 

og til hoyttalere ville jeg nok ikke koblet isammen paa samme forsterker..

da er det bedre aa skaffe en (mindre) 2kanaler til det..

haaper dette var til nytte... ;)

 

mvh, stig

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dette er en tokanaler som er stabil i 2ohm. Da kobler du den bare i "stereo", dvs en spole på hver kanal. Det blir nok det beste vil jeg tro.

Håper du har bra dimensjonert strømnett i bilen...

 

I tillegg er vel dette en rendyrket subforsterker som vil si at den ikke gjengir frekvenser over 250Hz og dermed er totalt uegnet for høyttalere. Du trenger heller ikke 6*9, det holder LENGE med vanlige 6,5".

 

Mine 6,5" tåler 25W RMS men spiller likevel ganske høyt fordi jeg bruker en skikkelig forsterker (2*100W RMS class A) og delefilter på de.

 

Edit: skriveleif

Endret av zupreme
Lenke til kommentar
Ok, skal prøve det og!

 

Men det blir ikke som "sfh" sa da? At det blir 1ohm og at forsterkeren ikke takler det?

Det blir annerledes når du gjør sånn, hver kanal tar da å kjøre på 2 ohm, men om du brokople dem altså begge ledningan på en plass blir det 1 ohm.

 

hvis du kople stereo pass på at di får likt signal

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ikke koblet den enda men det ender vel opp med å gjøre som "sfh" sa..

 

Jeg ser at på selve suben står det max 1200w, men i manualen på den samme står det 1000w...

 

Suben tåler 1000w i 4ohm eller hvor mange ohm tenker de på når de skriver max?

Endret av Kmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...