Gå til innhold

reklamasjon se k700


timmi_d

Anbefalte innlegg

heihei.. trenger litt hjelp her!

 

jeg kjøpte min SE k700 her på internett for ca 1måned siden. da jeg var i byen her om dagen og skulle ta opp telefonen var displayet sprukket. jeg har behandla telefonen pent, og den har aldri vært utsatt fra støt e.l. de største påkjenningene den har vært i gjennom er hurtig skriving av sms og så har den har ligget i lomma sammen med kortholder min. det var ingen ytre skader på skjermen, bare selve displayet var sprukket.

 

jeg fulgte instruksene på websida til forhandleren og sendte den inn til serviceverkstedet til nettsted og skrev hva som hadde skjedd. jeg tenkte at dette måtte være en garanti sak.

 

jeg fikk svar fra dem at dette var ingen garantisak og noen reklamasjon ikke var mulig. jeg kunne imidlertid få reparert telefonen for 1100 spenn. siden telefonen kosta meg nesten 4k er dette veldig sure penger å betale.

 

etter dette sendte jeg mail til nettbutikken og spurte hva jeg skulle gjøre.

da fikk jeg dette svaret tilbake:

 

Hei

Det er serviceverkstedet som avgjør om det er en garanti service. Garanti eller

forbrukerkjøpsloven gjelder ikke der hvor varen har blitt påført en skade ved en

ytre påvirkning. Vi har ingen kompetanse til å ta en avgjørelse ved slike

tekniske spørsmål. Så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Sony Ericsson, for å

høre hva du må gjøre videre. For at du skal komme noe videre, så må det bevises

at det var en svakhet ved telefonen som forårsaket skaden. Og det er ikke nok og

informere om at du har brukt telefonen på en normal måte.

 

synes det er veldig merkelig at det er opp til forbrukeren å bevise at dette er en svakhet på deres modell. hvis ikke nettbutikken har "kompetanse nok til å ta en avgjørelse slik tekniske spørsmål" ,hvordan kan jeg ha den?

 

noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

 

mvh timmi_d

Endret av timmi_d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i følge forbrukerkjøpsloven så skal alle feil innen de 6 første månedene regnes som fabrikasjonsfeil. Bevisbyrden ligger på selgeren/forhandleren ta kontakt med SonyEricsson på tlf: 815 00 840 for å få assistanse med tanke på reklamasjon.

 

og med tanke på at skjermen har sprekt så er det fort gjort, nok med at du har hatt den i en litt "trang" bukse osv... Sier ikke at det er tilfellet her, men det kan skje. :(

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Det var trist og høre om telefonen din.

Det som skjedd er at SE sitt serviceverksted har slått fast at det har kommet en ytre påvirking som har ødelagt skjermen din. Komme noe lengere med dette etter at serviceverksted har kommet med denne konklusjonen tror jeg blir veldig vanskelig.

Kundeservice forholder seg til hva servicestedet sier, siden de er leid inn av SE til å undersøke telefoner som kommer inn med feil/skader.

Det som er skjedd trolig er at det har kommet en vridning på telefonen når den har ligget i lommen eller et annet sted.

 

Lykke til....du trenger det i denne saken.

Endret av Habla
Lenke til kommentar
hvis du leverer den inn der du kjøpte skal de sende den rundt til forskjellige verksted. Noen sier kanskje at du har mistet den i vannet, druknet i kaffe eller noe sånt, mens andre sender deg en ny :)

Tror ikke at de sender en telefon til mange forskjellige verksted, hvorfor skulle de det?

Endret av Habla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...