Gå til innhold

HVORDAN FUNKER LIVE BIOS.... FRA MSI????


demo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg MSI, men ASUS HK.

 

Det som må til for live BIOS upd. for ASUS er at det er installert et lite Asus program som gjør jobben hvor en har 3 valg.

 

1.Hente BIOS og lagre denne på disk

2.Live BIOS update fra ASUS web

3.Sjekke BIOS versjon.

 

Dette lille programmet bør vel da kunne hentes ned fra MSI web.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 12:27, demo skrev:

Hei! Jeg lurer på hvordan live bios fra msi funker, er det slik at hvis man bruker denne funksjonen så slipper man å flashe??


 

Du "slipper ikke" å flashe... MSI Live Update flasher Bios for deg i Windows. LU finner altså selv ut hvilket hovedkort/bios du har og flasher med korrekt fil.

Men husk på at du flasher i Windows og det er 100x så stor sjanse for at noe går galt enn hvis du flasher i Dos.

 

Har aldri fått LU til å fungere på mitt hovedkort... scriptet som kjøres genererer så mye data at jeg bare må kille browseren.

Lenke til kommentar

OKI! Men jeg har INGEN kunnsakper om flashing og jeg tenkte jeg skulle lære meg akkurat det... jeg gikk innpå hjemmesiden til msi, der stod det utrykkelig at hvis man ikke visste hva man gjorde, skulle man ikke røre noe som helst!

Derfor så jeg denne live update som et alternativ som burde være sikkrere for å unngå feil... men det er altså feil??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 19:52, ajohn_richard skrev:

OKI! Men jeg har INGEN kunnsakper om flashing og jeg tenkte jeg skulle lære meg akkurat det... jeg gikk innpå hjemmesiden til msi, der stod det utrykkelig at hvis man ikke visste hva man gjorde, skulle man ikke røre noe som helst!

Derfor så jeg denne live update som et alternativ som burde være sikkrere for å unngå feil... men det er altså feil??



ville bar si at eg måtte instalere win xp på ny,brukt rep funsjonen i win xp,den er fine slipper å innstalere alle drivere/programmer på ny.

Kjetil

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-12 19:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 19:56, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-12 19:52, ajohn_richard skrev:

OKI! Men jeg har INGEN kunnsakper om flashing og jeg tenkte jeg skulle lære meg akkurat det... jeg gikk innpå hjemmesiden til msi, der stod det utrykkelig at hvis man ikke visste hva man gjorde, skulle man ikke røre noe som helst!

Derfor så jeg denne live update som et alternativ som burde være sikkrere for å unngå feil... men det er altså feil??



ville bar si at eg måtte instalere win xp på ny,brukt rep funsjonen i win xp,den er fine slipper å innstalere alle drivere/programmer på ny.

Kjetil

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-12 19:57 ]</font>

 

 

Retter rep. funksjonen i xp opp biosen oxo??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 20:01, ajohn_richard skrev:

Retter rep. funksjonen i xp opp biosen oxo??


 

Nei!

 

--------------

 

Hvis du følger oppskriften som står på MSI-siden slavisk, så skal du være på trygg grunn.

 

Jeg anbefaler deg å flashe i Dos istedet for MSI Live Update i Windows.

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-05-12 20:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...