Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av modem nett error; Feil 799


Anbefalte innlegg

Det kommer opp en error når jeg tar "ok" etter jeg har huket av "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens Internett-Tilkobling." på "avansert" på egenskaper til modem tilkoblingen.

 

Den lyder som følge: Kan ikke aktivere delt tilgang. Feil 799

 

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

kanskje det hjelper deg videre på veien ...

 

DUNS ERROR 799

799 - Internet Connection Sharing (ICS) cannot be enabled due to an IP address conflict on the network. ICS requires the host be configured to use 192.168.0.1. Please ensure that no other client on the network is configured to use 192.168.0.1.

 

If you are not using ICS (Internet Connection Sharing), edit the Advanced tab of your connectoid and un-check the 'Allow other computers to connect through this computer's Internet connection' checkbox.

 

If you are using ICS, the IP address of your machine's LAN connection, and/or other machines on the network are incorrect. As the error message indicates, your machine must be assigned IP 192.168.0.1, and no other machine or device on the LAN can use that address. Your machine's IP address is controlled by Properties associated with your Local Area Connection in the 'LAN or high-speed Internet' section of Windows' Network Connections. (Start->Connect To -> Show All Connections)

 

This error applies to Windows 2000 & XP.

 

Du finner forresten andre feilmelding i DUNS (Dial-Up Networking) her:

Dial-Up Networking Errors

Lenke til kommentar

Problemet er nå at jeg rett og slett ikke kan gi maskinen med internett kobling 192.168.0.1 ip'en. Det står at en annen maskin på nettverket har den statiske IP'en, men det er bare to maskiner på nettverket, jeg har sjekka 20 ganger og det er bare en maskin med 192.168.0.1. Den andre har 192.168.0.2.

Lenke til kommentar

Jeg har en router mellom de to PC'ene.

 

PC m/I-nett ----> TP til router (hub) ----> TP til PC u/I-nett¨

 

 

Mellom PC m/I-nett og modemet er det bare en internettkabel.

Ingen router e.l.

 

(Det blir litt galt å si mellom pc m/i-nett og modem. Modemet er jo det du kobler opp med. Altså det som i dette tillfellet er internt og sitter inni pci-porten. Så vi kan vel likegreit si "Internett Boksen"? For jeg vet ikke hva det heter.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...