Gå til innhold

RedHat 7.3


Anbefalte innlegg

Lurer litt på om noen har testet denne distroen?

Jeg lurer litt på og bytte til denne istedet for Slackware 8.0. Jeg er ikke helt nybegynner på Linux, men heller ikke noe Guru. Synes at Slackware ikke her helt enkelt å konfigurere, selv om jeg har fått det til å fungere knirkefritt.

 

Lurer på om noen har erfaringer av noe slag når det gjelder denne distroen av RedHat. Lurer litt på dette firewall oppsettet, hvordan det fungerer og hvor enkelt det er å konfigurere.

 

Setter pris på alle svar og kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


rogerDAT skrev (2002-05-10 13:24):

Lurer litt på om noen har testet denne distroen?

Jeg lurer litt på og bytte til denne istedet for Slackware 8.0. Jeg er ikke helt nybegynner på Linux, men heller ikke noe Guru. Synes at Slackware ikke her helt enkelt å konfigurere, selv om jeg har fått det til å fungere knirkefritt.


Lurer på om noen har erfaringer av noe slag når det gjelder denne distroen av RedHat. Lurer litt på dette firewall oppsettet, hvordan det fungerer og hvor enkelt det er å konfigurere.


Setter pris på alle svar og kommentarer.



 

Lurer igrunn på akkurat det samme. Driver og leker litt med Linux om dagen. Til nå har jeg prøvd Mandrake 8.2, Lycoris og Redhat 7.2. Neste skritt blir vel å innstallere Radhat 7.3, men har ikke funnet ut så mye om det enda..

 

Noen som har litt info om det?

Lenke til kommentar

Hvordan likte du Mandrake? Har lurt litt på det også. Har både den siste Mandrake distroen og den siste RedHat liggende. Det er liksom mellom disse to det står for øyeblikket.

 

Jeg har drevet å lest litt om RedHat 7.3, og slik jeg har forstått det har du muligheten til å sette opp firewall'n allerede i installasjonen av RedHat.

Lenke til kommentar

Quote:


rogerDAT skrev (2002-05-10 23:57):

Hvordan likte du Mandrake? Har lurt litt på det også. Har både den siste Mandrake distroen og den siste RedHat liggende. Det er liksom mellom disse to det står for øyeblikket.


Jeg har drevet å lest litt om RedHat 7.3, og slik jeg har forstått det har du muligheten til å sette opp firewall'n allerede i installasjonen av RedHat.


Jo likte Mandrake ganske godt.. Lycoris (Linux Redmond) minst like godt.

Men har ikke testet ut noen av dem noe særlig lenge..

Lenke til kommentar

Jeg kan ingenting om Linux. Lastet ned og innstallerte Redhat 7.3. Det fungerer som en drøm. Helt utrolig. Sist gang jeg prøvde noe Linux, var når Redhat 5.2 var aktuell tror jeg. Det fikk jeg ikke til.

 

Hadde et problem med Musen nå, men det ordnet seg i dag med en oppdatering fra Redhat network.

Lenke til kommentar

Miniguru: For og kunne dele filer må du sette opp Samba. Det er dette sosm gjør at du kan dele filer og slikt fra Linux burken din.

 

Det finnes masse HOWTO's på nettet. Bare bruk google litt (samba howtos fungerer).

 

Du kan også gå inn i /etc/samba/ og se hvordan smb.conf fila er satt opp. Da får du en pekepinne på hvordan du skal konfigurere den hos deg. Det er engentlig veldig enkelt. Ikke mange forandringer som skal til.

Lenke til kommentar

Quote:


rogerDAT skrev (2002-05-11 13:12):

Miniguru: For og kunne dele filer må du sette opp Samba. Det er dette sosm gjør at du kan dele filer og slikt fra Linux burken din.


Det finnes masse HOWTO's på nettet. Bare bruk google litt (samba howtos fungerer).


Du kan også gå inn i /etc/samba/ og se hvordan smb.conf fila er satt opp. Da får du en pekepinne på hvordan du skal konfigurere den hos deg. Det er engentlig veldig enkelt. Ikke mange forandringer som skal til.


 

Ok. Skal sjekke ut litt.

Takk

Lenke til kommentar

Har et litt annet spørsmål også. Hvis man skal formatere en linux disk til FAT32, er det noen enkel måte å gjøre dette på? Saken er den at jeg har en disk med Slackware på (3.2gb) og en FAT32 disk (20,4gb. På 20 gig HD'n skal RedHat inn, den saken er grei. Den disken som er 3.2 gig skal inn i en annen PC, og skal kjøre Win98. Når jeg booter med Win98 CD, får jeg beskjed om at det er feil filsystem som ligger på disken, og at den ikke kan lage Temp-dir. Jeg må ha en logisk dos partisjon for å få til det. Disken er av merket Western Digital. Jeg har prøvd å laste ned denne EzMaker saken fra sidene til WD, men dette programmet fungerer heller dårlig. Noen som har en enkel å grei måte å fikse dette på.

 

Dette var kanskje litt utenom den tråden jeg opprinnelig postet.

 

Uannsett så har jeg nå valgt å gå for den siste RedHat distroen. Har lest så mye bra om den i det siste.

 

Kan også slenge med et siste spørsmål her på tampen.

Jeg skal kjøre X på denne maskinen. Når man logger seg ut av X vil jeg at linux ikke skal logge helt av, men til X innloggings vinduet. På sammen måte som når man logger av en vanlig windows maskin.

 

Ble mange spørsmål dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 08:40, Miniguru skrev:

En ting jag sliter med på disse Linux Distroene er å Kunne dele og akksessere filer på nettverket (LAN) på en enkel måte.

Noen som kan hjelpe litt med dette?


 

Andre peker mot samba, som funker bra mot windowsklienter. Dersom du skal dele med andre linuxbokser kan NFS være et bedre valg. Både samba og NFS kan du lese mye mer om på http://www.linuxdoc.org.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 15:24, rogerDAT skrev:

Har et litt annet spørsmål også. Hvis man skal formatere en linux disk til FAT32, er det noen enkel måte å gjøre dette på? Saken er den at jeg har en disk med Slackware på (3.2gb) og en FAT32 disk (20,4gb. På 20 gig HD'n skal RedHat inn, den saken er grei. Den disken som er 3.2 gig skal inn i en annen PC, og skal kjøre Win98. Når jeg booter med Win98 CD, får jeg beskjed om at det er feil filsystem som ligger på disken, og at den ikke kan lage Temp-dir. Jeg må ha en logisk dos partisjon for å få til det. Disken er av merket Western Digital. Jeg har prøvd å laste ned denne EzMaker saken fra sidene til WD, men dette programmet fungerer heller dårlig. Noen som har en enkel å grei måte å fikse dette på.


Slett partisjonen. Hvis ikke Wintendo liker ext2, så må den da kunne lage seg en ny.

Quote:


Dette var kanskje litt utenom den tråden jeg opprinnelig postet.


Uannsett så har jeg nå valgt å gå for den siste RedHat distroen. Har lest så mye bra om den i det siste.


Kan også slenge med et siste spørsmål her på tampen.

Jeg skal kjøre X på denne maskinen. Når man logger seg ut av X vil jeg at linux ikke skal logge helt av, men til X innloggings vinduet. På sammen måte som når man logger av en vanlig windows maskin.


Ble mange spørsmål dette.


RedHat er en bra distro, så det gjør du rett i.

 

Hvis du kjører med runlevel 5(Er vel det i RH?) så startes xdm/kdm/gdm for deg. Den er slik at du logger deg inn via X, og når du logger ut vil innloggings viduet komme opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...