Gå til innhold

Svart skjerm, får ikke kontakt.


alstar

Anbefalte innlegg

Brodern har et problem nå..

Han sa han spilte cs, så ble skjermen plutselig svart. Men pcen gikk fordet. Han slo av pcen, og slo den på igjen. Men skjermen får ikke noe kontakt med pcen. Lyset på skjermen lyser orange hele tiden. Jeg prøvde med min skjerm, men det funka like dårlig. Prøvde å sette skjermkortet i min pc, og det funka.

 

Så det er altså ikke noe galt med skjermen eller skjermkortet, men hva kan være galt? Han får null bilde.

 

Han har bare hatt pcen i noen dager, men den har fungert helt topp til nå. Fint om noen kommer med tips hva som kan være galt.

 

Specs:

Asus K8N-E DELUXE

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB

Club3d Radeon 9800 Pro

TwinMOS PC3200 2x512 MB DDR

WD Raptor S-ATA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sjekke det når jeg kommer hjem.. Det må jo enten være noe galt med Hovedkort, CPU eller RAM. Tviler på at det er PSU egentlig.

 

Det som er rart er at det virker som om pcen går helt fint, men det kommer ikke no bilde på skjermen. Men kan nok funke å restarte BIOSen.

 

Takk for svar. Fint om flere kommer med litt hjelp

Lenke til kommentar
skal mye til for at det skal være RAM'en, det går vel forsåvidt også for HK'et. RAM kan du teste, som du helt sikkert vet, med memTest...

 

Kan godt være CPU som er gåen, siden det er AMD.

Siden det er AMD? Tror ikke vi er ute etter en intel vs. amd diskusjon her assa.

 

Det kan umulig være noe med cpu, ram eller hk da pc'n starter normalt. Det må være noen ødelagte kontakter på sjermkortet eller i selve sjermen.

Tviler også på at det er strømforsyningen siden sjermen får strøm separat.

Jeg ville satset på å skjekke alle kontakter som har med sjermen å gjøre.

Lenke til kommentar
Kansje skjermen har tatt kvelden? Prøvd med en anna skjerm? :thumbup:

Jeg sa jo at jeg har prøvd med andre skjermer, og det gikk like ille.. Prøvde også å ta skjermkortet hans i min pc, og det gikk fint. Så det er ikke noe galt med skjermen eller skjermkortet.

 

Det er en Chieftech PSU.

 

Man kan skru på pcen, det kommer den vanlige lyden når man starter, men det kommer ikke noe bilde.

Lenke til kommentar

Hmmm har akkurat fått samme problemet. Men min situasjon er litt forskjellig.

 

Skulle flashe BIOS men får "update failed!" eller noe i den duren. Dette stod relativt lenge uten at noe skjedde. Så prøver jeg å boote alt virker normalt bortsett fra at skjermen virker død. Alle lyder virker normale. Alle lys lyser som de skal. Bortsett fra lyset på skjermen. Klarer heller ikke å sette igang crashfree bios

 

HK: ASUS K8V, CPU: AMD 64 3000+, Minne: 1GB TwinMos Twister

Lenke til kommentar
Jeg sa jo at jeg har prøvd med andre skjermer, og det gikk like ille.. Prøvde også å ta skjermkortet hans i min pc, og det gikk fint. Så det er ikke noe galt med skjermen eller skjermkortet.

 

Det er en Chieftech PSU.

 

Man kan skru på pcen, det kommer den vanlige lyden når man starter, men det kommer ikke noe bilde.

Da er det altså ikke ettersom jeg ser det:

 

¤ VGA kort

¤ PSU

¤ Skjerm

¤ Evt kontakter

 

Test disse komponentene i en annen maskin:

 

¤ RAM på et annet HK. (Smal sak å gjennomføre.)

¤ Hovedkort. (Dessverre. Hvis han vil finne ut av hva som er feil, og du/dere har muligheten til å teste kortet på en annen maskin; så gjør det!)

 

Har han feilsøkt cpu'en, sett fysisk at den er intakt og software testet den?

Lenke til kommentar

Som du ser på mine specs under, kan vi ikke teste hovedkortet eller cpu fordi jeg har Intel.

 

CPU er inntakt, men har ikke kjørt noe test på den. Må ikke pcen fungere da?

 

Jeg tror det nesten ikke kan være annet enn HK'et. Jeg prøvde å ta ut batteriet (som vel er CMOS på dette HKet) i et kvarter, men det hjalp ikke.

 

btw, hva hadde skjedd hvis cpu er ødelagt og jeg skrur på pcen?

Lenke til kommentar
Som du ser på mine specs under, kan vi ikke teste hovedkortet eller cpu fordi jeg har Intel.

 

CPU er inntakt, men har ikke kjørt noe test på den. Må ikke pcen fungere da?

 

Jeg tror det nesten ikke kan være annet enn HK'et. Jeg prøvde å ta ut batteriet (som vel er CMOS på dette HKet) i et kvarter, men det hjalp ikke.

 

btw, hva hadde skjedd hvis cpu er ødelagt og jeg skrur på pcen?

heeeeeeeeeeeeeeei! :)

Lenke til kommentar
Som du ser på mine specs under, kan vi ikke teste hovedkortet eller cpu fordi jeg har Intel.

 

CPU er inntakt, men har ikke kjørt noe test på den. Må ikke pcen fungere da?

 

Jeg tror det nesten ikke kan være annet enn HK'et. Jeg prøvde å ta ut batteriet (som vel er CMOS på dette HKet) i et kvarter, men det hjalp ikke.

 

btw, hva hadde skjedd hvis cpu er ødelagt og jeg skrur på pcen?

Vanskelig det der...

 

Du kan alltids få skrudd på maskinen selv om cpu'en har fått seg støyt. Det kommer bare an på hvor stor skade den kan ha fått. Jeg tviler på at det er RAM el. PSU.

 

Hovedkortet kan det være. Det er et jumper-fritt hk dette her?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Hovedkortet kan det være. Det er et jumper-fritt hk dette her?

Det er vel ikke et helt jumperfritt hovedkort, men det er ikke noen jumper til CMOSen nei. Man tar ut batteriet en stund, og da resetter CMOS.

 

Men jeg skjønner ikke hvordan CPU bare kan bli ødelagt etter 3 dager hvor den funka helt fint? Det er ikke overklokka heller. Lurer på om jeg sender tilbake hovedkortet og får nytt. Typisk at det var akkurat HK'et som ble ødelagt da.. Kjøpte HK på Komplett og resten på NetShop :p BRA komplett! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...