Gå til innhold

Pinnacle Studio 9


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal redigere endel video. Har et Canon MVX 150i og bruker Pinnacle Studio 9.

Da jeg var ferdig å editere sist gang valgte jeg å brenne ut rett til DVD brenneren (Disc) . Resultatet blei mye hakking

 

Bør jeg lage filmen om til AVI eller MPEG først, og deretter brenne over på DVD ?

Eller er det faktisk best å lagre den redigerte filmen på Tape, og deretter over på DVD ? Mister jeg noe av kvaliteten med å gjøre noe av dette?

 

Sikkert noen naudne spørsmål dette her, men er takknemlig for hjelp!

Er det andre ting jeg bør passe på for å få best mulig resultat?

 

Mvh Panna

 

PS: jeg bruker en AMD Athlon XM 1600+

1,39 ghz , 256 MB RAM , RADEON 9800 se skjermkort og NEC DVDbrenner 4x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller er det faktisk best å lagre den redigerte filmen på Tape, og deretter over på DVD ? Mister jeg noe av kvaliteten med å gjøre noe av dette?

 

Hvis du tenker å ta vare på de ferdigredigerte videoene for senere bruk anbefaler jeg absolutt at du spiller tilbake til tape og lagrer den på et sikkert sted (brann, tyveri o.l) så brenner du du av hjertens lyst dvd'er til det bruk du måtte ha.

Ved å gjøre det slik er du sikret at originalen kan plukkes frem igjen den dagen dvd'en plutselig er borte eller ikke lenger er lesbar, eller du finner ut at du vil bruke noe i den "gamle" videoen til en ny produksjon. Det fine med å ha originalen på tape er at du da kan hente tilbake i film uten noe tap av kvalitet. På en dvd er den komprimert med en, om enn liten, kvalitetsforringelse som resultat.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...