Gå til innhold

hva slags headsett er best til gamere?


Anbefalte innlegg

/gå inn i fjortismodus og prøve å "overdøve" de andre..

 

bare det beste..

 

så trenger du bare en mikrofon i tillegg..  :D

Rent bortsett ifra at DT150/190 har bedre lyd, så kan du godt bruke mer penger på DT880. ;)

Men DT880 er bedre å ha på.. og siden han skal på lan osv, er vel det en fordel? ;)

 

er klar over at prisen er latterlig, derfor ikke velg beyerdynamic hvis du ikke er en "lydfrik"

 

som jeg sa tidligere i tråden.. KOSS beste headsett til den prisen.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

unnskyld meg her, men det finnes da ikke BRA headsett til under 1000 lappen, dem er sikkert greie nok , men bra er dem vel ikke. du behøver ikke være lydfrik for og bruke beyerdynamic, men hvis du skal ha bra headsett så bør du nok over 1000 lappen.

 

men snakk med JensL, han har veldig greie på headsett

Endret av animatrix
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke headsettet mye på LAN-parties, trenger du noe solid. Beyerdynamic DT880 er definitivt solid, men antakeligvis veeeldig overkill i denne situasjonen, med mindre du har et bra anlegg hjemme å bruke den på.

 

Men Beyerdynamic har billigere saker også.

Sjekk ut DT234. Den har mic også. Her får du en hodetelefon som knekker det meste i klassen under 1.000,-, og du får en mic som ikke plukker opp bråket rundt deg. Og dette fra en produsent som har drevet med dette siden 1937. Noe bedre i denne prisklassen finnes ikke.

 

Hvis du klasker til med et høyere budsjett, er Beyerdynamic DT290 og Sennheiser HMD280 Pro noe av det tøffeste du kan få tak i. Dette er saker ment for lydstudioer og kringkasting, så lydkvaliten er helt knall. Jeg har hørt hodetelefonene disse headsettene er basert på, og de er blant de beste lukkede konstruksjonene på markedet.

 

Zalman har stort sett ikke skikkelig bass, og jeg tror ikke de tåler mye juling. Koss er vel heller ikke kjent for å være kjempesolide. De overlever ikke mange LAN-kveldene. Så da er det like greit å legge litt mer penger i kvalitetsting som varer mye lengre og låter sykt mye bedre.

Lenke til kommentar

JensL

kunne du annbefalt noen bra hode tlf til meg, er dt880 det beste of få tak i til en grei pris, hvor my ligger de på egentlig, har ett soundmax onboard lydkort på min asus, regner med dette er for dårlig. hva er og anbefale av forsterkere da. eller er det noe litt billigere som låter veldig bra også. ikke tenk så mye på pris men skal jo ikke bli veldig mange tusenlapper ut av dette. og det at den er halvåpen, er det ett minus. Og den skal jo egentlig bare brukes til spilling og musikk på pcen min, for du da max ut av disse.

Endret av animatrix
Lenke til kommentar
JensL

kunne du annbefalt noen bra hode tlf til meg, er dt880 det beste of få tak i til en grei pris, hvor my ligger de på egentlig, har ett soundmax onboard lydkort på min asus, regner med dette er for dårlig. hva er og anbefale av forsterkere da. eller er det noe litt billigere som låter veldig bra også. ikke tenk så mye på pris men skal jo ikke bli veldig mange tusenlapper ut av dette. og det at den er halvåpen, er det ett minus. Og den skal jo egentlig bare brukes til spilling og musikk på pcen min, for du da max ut av disse.

Jeg synes Beyerdynamic DT880 er noe av det beste man kan få tak i, uten å betale fantasipriser. Men for å utnytte denne, er du avhengig av en rimelig grei kilde og en forsterker. Et onboard lydkort er nok litt snaut, det er utsatt for mye støy og annen elektrisk gugge. Jeg er forsåvidt godt fornøyd med mitt Audigy2, men det er godt hjulpet av en rørforsterker.

 

DT880 får ikke nok volum fra en bærbar spiller heller.

 

Du kan jo ta en titt på Beyer DT660 og DT860. Dette er helt nye greier, og DT660 er lukket. Begge to låter rett og slett knallbra, og DT860 kommer veldig nært DT880. DT660 er ikke langt bak.

Begge to er 32 ohm, så de drives rimelig greit av bærbart utstyr. Passer kanskje bedre til lydkort også. De vil låte bedre med en god forsterker, men det er ikke like påkrevd som med DT880.

 

Rega Ear er en helt grei forsterker til en helt grei pris (1.800,-).

 

Til spilling bruker jeg selv Beyer DT770 Pro. Den er lukket, og har den råeste bassen av dem alle. Ulempen er at den definitivt krever en god forsterker for å låte bra. Prisen er vel rundt 1.900,-.

 

Ta også en titt på Sennheiser HD595 og Beyer DT250-80. Meget kompetente saker.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt følgende headset/hodetelefoner som er verdt å nevne:

Trust multifunction410

Sennheizer PC 135 USB

KOSS SB 40

KOSS UR 20

 

Av disse er det definitivt KOSS UR20 jeg har likt best, og som jeg bruker nå. Minuset er at det ikke har mic. SB40 har grei lyd (ikke så god som UR20), men en dårlig mic, ellers hadde denne vært valget. Trust-headsettet var det mye tull med, og rett og slett dårlig lyd i. Sennheizer-headsettet var ok, men det ble ukomfortabelt over tid pga press mot ørene. De to KOSS-headsettene sitter behagelig, og omslutter normale ører på en skikkelig måte, derfor er de også gode på LAN. Skinnet på øreputene slites dessverre over tid, men skumgummien er ålreit den ;). Alle headsettene kan finnes til en ganske rimelig penge. UR40 har jeg ikke prøvd, men de har fått god omtale av mange jeg kjenner, foruten mange på hw.no.

 

Koss R70B ser også ut til å være et bra valg. Antakelig må jeg ha det selv :p

Endret av stram
Lenke til kommentar
da blir det nok kanskje dt770 pga prisforskjell, hvorfor er det så stor forskjell mellom dt770 og dt880, når 770 i tillegg har bedre bass, hva gjør da 880 så mye bedre??

og er rega ear bra nok til 770?

Tja, DT770's frekvenskurve er litt "hengekøye". Altså mye bass, tilbakelent mellomtone og mye diskant. Ikke spesielt balansert altså, men steike morsom. Til sammenlikning er DT880's kurve nesten rett som en snor, mer "korrekt" altså.

 

Det DT880 gjør bedre enn de fleste, er å danne et enormt lydbilde med sinnsykt mye detaljer. Ofte kan dette dette bli litt slitsomt, men DT880 gjør dette så uanstrengt og elegant at det bare er deilig.

Bassen går helt i kjelleren, men er ikke like subwoofer-aktig som på DT770. Så for noen vil den kanskje virke litt kjedeligere. Generelt er DT880 mer rafinert og "hifi". Den er forresten helt magisk med kvinnelige sangstemmer.

 

Hvis du har råd til en forsterker, er DT770 Pro noe av det morsomste du kan finne. God isolasjon gjør at du ikke blir forstyrret, og det blir lettere å høre hvor slemmingene kommer fra. :p

Endret av JensL
Lenke til kommentar
men holder rega ear til dt770?

Åhja...det glemte jeg. :blush:

 

Joda, Rega Ear funker bra sammen med DT770. Den har plenty med krefter. Selvfølgelig finnes det bedre saker, men da må du mye opp i pris, og forskjellene blir mindre etterhvert.

 

Du kommer veldig langt med en Rega Ear. Fornuftig priset er den også.

Lenke til kommentar
men holder rega ear til dt770?

Åhja...det glemte jeg. :blush:

 

Joda, Rega Ear funker bra sammen med DT770. Den har plenty med krefter. Selvfølgelig finnes det bedre saker, men da må du mye opp i pris, og forskjellene blir mindre etterhvert.

 

Du kommer veldig langt med en Rega Ear. Fornuftig priset er den også.

oki. takk for hjelpen da ser det ut som det blir dt770 og rega ear på meg snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...