Jimmy Pop Skrevet 7. mai 2002 Skrevet 7. mai 2002 Jeg holder på å sitte opp en proxy-server slik at jeg får flere maskiner på nett med TELENOR ADSL-tilkoblingen min. Jeg har nettopp skaffet meg to nettverkskort og alt er klart. Men hvordan skal jeg få det til å virke, og hva programvare trenger jeg??
fredriri Skrevet 7. mai 2002 Skrevet 7. mai 2002 Bruker du windows, er det vel ganske enkelt. (Win98 må du bruke ICS), eller i windows 2000, velger du bare at du skal dele internettkoblingen på internetttilkoblingen. For å koble opp mot internett foreslår jeg RASPPPOE, og ikke den eventuelle programvaren som Telehor har gitt deg.
DeejPhant Skrevet 7. mai 2002 Skrevet 7. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 00:50, Jimmy Pop skrev:Jeg holder på å sitte opp en proxy-server slik at jeg får flere maskiner på nett med TELENOR ADSL-tilkoblingen min.Jeg har nettopp skaffet meg to nettverkskort og alt er klart.Men hvordan skal jeg få det til å virke, og hva programvare trenger jeg?? Sikker på at det er proxy server og ikke nat'ing du mener? Proxy server brukes av store bedrifter for å cache enkelte web sider som har masse trafikk mot seg... Nat brukes for å dele internett mellom PC-er.. Lag en oppkobling til telenor med Raspppoe drivern (søk på http://www.google.com) og høyreklikk på oppkoblingen og huk av for internett connection sharing
DeejPhant Skrevet 7. mai 2002 Skrevet 7. mai 2002 Glemte en ting.. Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei
Jimmy Pop Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 01:33, DeejPhant skrev:Glemte en ting..Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei Du mener vel at de skal motta ip-adresse av en dhcp-server, eller??
DeejPhant Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 10:24, Jimmy Pop skrev: Quote: Den 2002-05-08 01:33, DeejPhant skrev: Glemte en ting.. Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei Du mener vel at de skal motta ip-adresse av en dhcp-server, eller?? ja, det stemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå