Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com 54Mbps Wireless og P2P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med routeren og P2P-programmer som feks eMule og bittorrent?

Har selv en d-link di-624+, men den kræsjer fordi den er "out of NAT-buffer". Siste firmware og mange forskjellige innstillinger er forsøkt uten at det hjalp. Er dette vanlig med trådløse nett?

Skulle gjerne hatt en stabil trådløs router....

rk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har akkurat det samme problemet selv.

Det er også helt håpløst å spille online-spill som cs trådløst.

Heldigvis får vi lagt kabler inne i huset nå snart. :p

Edit: leif

Endret av [r]endre
Skrevet

Vet ikke om dette blir helt relevant da jeg ikke har noen løsning på problemet ditt, men har ett tips til en stabil router iallefall:

bytt til linksys sin wrt54g om du kan....

Her hjemme har vi 4 maskiner på nett gjennom denne og 2 av de har kjørt nesten konstant p2p i det siste(dc++ & emule)

(har snurra i nesten ei uke nå på full guffe av hva linja klarer uten

å få noen som helst kræsj overhodet og uten å koble ned :cool: )

trådløst går det som en drøm og det finnes masse "uofisielle <- les forbedrede" firmwares, f.eks

den jeg bruker fra hyperwrt som gir en del artige tilleggsfunksjoner: mulighet for å stille styrken på det trådløse signalet osv osv

er vel en smakssak selvsagt og garanterer ikke bedre resultat, vet bare at hos meg fungerer det 120% og enda litt til-hehe!!!

wrt54g%20v1.1.jpg min kjære kjære linksys router :love::thumbup:

hvor mange trøttleifer sneik det seg inn nå mon tro :sleep:

lykke til

Hilsen Dag

Skrevet

Disse WRT54G routerne er jammen noe av det beste man kan få, i alle fall hvis man tar prisen i betraktning.

Tror jammen jeg må anlegge et lite lager av dem slik at jeg har noen ekstra... ;)

Fra skamros til alvor; Den routeren over er noe av det beste jeg har sett på "hjemmemarkedet". Den er stabil og effektiv samtidig som den har et vell av muligheter. Anbefales!

-KJ

Skrevet
btw.. vet ikke om du har sjekket dette forumet her, men der har de relativt mye info om routeren din...

Takk for svar, alle sammen. Joda jeg har lest det meste som er å finne på dslreports, uten at det hjalp med tanke på min di-624+. Tror ikke jeg gidder å vente på en ny firmware. D-link support sier bare at NAT er satt til uendelig connections....yeah right!!

Har vel egentlig bestemt meg for å satse på Liksys anyway. D-link blir rett og slett for slitsomt!

rk

Skrevet

Bare en liten tillegsopplysning: sendte en mail via den europeiske supportportalen til d-link vedrørende P2P-trafikk. Her er svaret:

"routeren takler ikke slike programmer fordi programmene initierer for mange tcp/ip sessjoner samtidig, hvilkent er begrenset til 2-300 i de fleste "hjemme--bruks" routere uansett merke i den lavere prisklasse"

Da er det en gang for alle slått fast at

1. D-link routere til nærmere 1000,- (da jeg kjøpte den ihvertfall) er en "billig"-router

2. DI-624+ kan overhodet ikke brukes til P2P

Dette virker veldig rart ettersom linsys wrt45g tydeligvis klarer brasene uten problemer og det til en enda billigere penge. Er det bare d-link produkter som stinker?

rk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...