ViVentis Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 (endret) Jeg har hatt en pc stående en stund nå etter at jeg fikk et problem. problemet var som følger: -Når jeg startet pcen så klikket det i skjermen, men lyset på den sto bare å blinket å den var bare helt svart. -Når jeg skrudde på hovedbrytern (PSU) så skrudde pcen jeg automatisk på. Jeg testet ut litt av hvert det kunne være å fant ut at det måtte være feil med hovedkortet så jeg gikk til innkjøp av et nytt (Abit NF7 S2G) når jeg fikk satt det i og skulle starte pcen ikke problemet med skjermbildet borte, jeg ble livredd. Men så fant jeg ut at jeg hadde satt jumperen til "cmos-reset" feil. Endelig fikk jeg bilde på skjermen og jeg fikk ordnet opp i pcen. Men så skjedde det i dag, pcen sto på.. brodern ville låne skjermen min i 2sec så jeg lot han gå å hente den, han trakk ut skjermen mens pcen var på. Når jeg satte den inn igjen var det ikke noe bilde å hente fram. Jeg blir gal, skjønner ikke hva som kan være problemet. Jumperen til cmos-reset har jeg fiklet med i hele dag, byttet ram, byttet skjermkort osvosv... Jeg vet 100% sikkert at det ikke er noe defekt med hverken skjermen eller skjermkortet. Noen som kan hjelpe meg? Det kommer et klikk i skjermen, så en liten reaksjon er det hvertfall. En ting jeg lurer på om det kan være er om skjermen ikke tåler å kjøre i 100hz som jeg satte den til mens jeg ennå hadde bilde, slik at den ikke klarer å kjøre. Men jeg må jo få resetta dette på noe vis? ----- Jeg har vært inni bios og skrudd klokka opp et hakk på voltage... Jeg trenger desperat hjelp! Endret 6. september 2004 av ViVentis
ViVentis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Skrevet 6. september 2004 Hmm... Leste i et annet forum om en som hadde overklokka som ikke fikk skjermbilde. Han hadde ikke fått noe svar der da, håper på å få det her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå