Gå til innhold

Skjermtrøbbel, HK prob?

ViVentis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en pc stående en stund nå etter at jeg fikk et problem. problemet var som følger:

-Når jeg startet pcen så klikket det i skjermen, men lyset på den sto bare å blinket å den var bare helt svart.

-Når jeg skrudde på hovedbrytern (PSU) så skrudde pcen jeg automatisk på.

Jeg testet ut litt av hvert det kunne være å fant ut at det måtte være feil med hovedkortet så jeg gikk til innkjøp av et nytt (Abit NF7 S2G) når jeg fikk satt det i og skulle starte pcen ikke problemet med skjermbildet borte, jeg ble livredd. Men så fant jeg ut at jeg hadde satt jumperen til "cmos-reset" feil.

Endelig fikk jeg bilde på skjermen og jeg fikk ordnet opp i pcen.

Men så skjedde det i dag, pcen sto på.. brodern ville låne skjermen min i 2sec så jeg lot han gå å hente den, han trakk ut skjermen mens pcen var på. Når jeg satte den inn igjen var det ikke noe bilde å hente fram.

Jeg blir gal, skjønner ikke hva som kan være problemet. Jumperen til cmos-reset har jeg fiklet med i hele dag, byttet ram, byttet skjermkort osvosv... Jeg vet 100% sikkert at det ikke er noe defekt med hverken skjermen eller skjermkortet.

Noen som kan hjelpe meg?

Det kommer et klikk i skjermen, så en liten reaksjon er det hvertfall. En ting jeg lurer på om det kan være er om skjermen ikke tåler å kjøre i 100hz som jeg satte den til mens jeg ennå hadde bilde, slik at den ikke klarer å kjøre. Men jeg må jo få resetta dette på noe vis?

----- Jeg har vært inni bios og skrudd klokka opp et hakk på voltage...

Jeg trenger desperat hjelp!

Endret av ViVentis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Leste i et annet forum om en som hadde overklokka som ikke fikk skjermbilde. Han hadde ikke fått noe svar der da, håper på å få det her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...