Gå til innhold

Lyden Oppfører seg rart.. Audigy 2


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Audigy 2 Bulk lydkort som jeg kjøpte på mpx for en liten stund siden.

Jeg har hele tiden syns lyden har vært perfekt å det syns jeg nå å. Men det er først nå i dag jeg har fått sjansen til å teste kortet litt. Har hørt på mye musikk og la plutselig merke til at den venstre høytalleren min hadde mer kraft i seg.

Det virket som lyden kom sterkere ut av denne enn det gjorde i høyere høytalleren.

Jeg har foresten Logitech Z-2200 kjøpt og for en liten stund siden. Jeg har sittet i hele kveld å pusset kontaktene til ledingene, audio kontakten som går inn til subben. Tatt lykortet ut og inn fra PCI slotten og installert nye drivere, dem som fulge med å en som jeg fant på creative nett stedet.

Satt nå til slutt med Calibration programmet som fulgte med i håp om at dette skulle fikse problemet med det gjorde deg ikke.

Hører det ekstra godt hvis jeg skrur på en solo låt der Limp bizkit står å synger. Merk "synger". Har dere noe anelse om noe annet jeg kan gjøre som kan fikse dette... Begynner å bli veldig frustrert siden jeg er veldig gla i lyd.

Hadde et lignende problem med mitt Sound BLaster live 5.1 kort der komplett sa at dem ikke fant noe feil. Men på dette hørtes det ikke så godt. Så jeg har begynnt å lure på om det er hovedkortet mitt som ikke greier å sende signalene pent videre fra PCI slotten.

Kan dette hende? Lydkortet mitt er på nestsiste slotten. Det blir vel slott 4.

Kan det ha noe å si hvis jeg flytter dette til en annen slott? Tenker på at kansje denne slotten deler seg med en annen slott å gjør at kortet mitt mistet litt av effekten. Håper noen kan hjelpe meg her for nå orker jeg snart ikke mer.

 

takker for alle svar

 

MvH BanAnus

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilke kontakter har du fra høgtalere til lydkort? hat Logitech Z640 5.1 sjøl, der er en sort grøn og brun kontakt, vist ikkje ej husker så altfor feil skal dei inn på følgende punkt: Brun - nærmest hovedkort, så den sorte, og så den grønne, hadde noen problemer i starten selv med å få rett lyd, men du kan prøve deg fram vist ej tok feil, men uansett er det dei 3 kontaktene nærmest HK som skal gi lyd til et analogt 5.1 høgtalersett

Lenke til kommentar

ok, tror du leste feil i posten min. Ikke så rart i grunn. Men jeg har Logitech

Z-2200 her er det bare en sort ledning med grønn kontakt som skal inn i den grønne merkede kontakten inn i lydkortet. Jeg har 2.1 system hvis du ikke veit hvilken modell Z-2200 er :yes:

Er jo bare en kontakt å skal da umulig ha greid å sette den feil. Gjør jeg det så kommer det ikke noe lyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...