Gå til innhold

Surround-receiver = Bra?


Anbefalte innlegg

Ser på en surround-receiver på qxl, men vil forhøre meg med dere først, om den er bra, prisen passer, hvilke høyttalere dere anbefaler at den skal brukes med, osv...

 

Igjen må jeg ty til deres ekspertise :yes:

 

Takker for svar, HASTER :w00t:

 

klikk linken:

forsterker

 

PS! Hvis noen lurer, så gikk den marantz auksjonen til helv. kom en liten s@tan å ga bud i siste liten... :cry:

Endret av burgerbob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der er ganske bra. Fikk hederlig omtale i Lyd&Bilde. koster ny 4500kr, så ville strukket meg til omkring 2500kr for den :)

Men ikke regn med at den klarer å dra alt for store høyttalere. Da må du i såfall gå til anskaffelse av et effekttrinn. Husk også på at dersom du ikke vurderer en hjemmekinoløsning med 5 eller flere høyttalere er det mye lurere å gå for en dedikert stereoforsterker.

Lenke til kommentar

skjønner...

det var jo i utgangspunktet en stereoforsterker jeg var på utkikk etter, men jeg må si at surround-lyd tiltrekker meg. har et par mission m70 fra før, så de kan kanskje funke som bak-ht'er. det jeg mangler da er en center og noen kraftige fronter, så skulle vel kinoeffekten være i boks...

 

gode høytallere for surround dere vet om? budsjett-pris ;)

Endret av burgerbob
Lenke til kommentar

Alt av høyttalere fungerer til surround. Bare pass på at de høyttalerne du vil bruke som fronthøyttalere, har en senterhøyttaler i samme serie, slik at du får mest mulig lik klangbalanse. Det fungerer utmerket å bruke de høyttalerne du har fra før som bakhøyttalere.

Senterhøyttaler er ikke et must i en hjemmekino. Det den gjør er å få stemmer og slikt til å komme fra riktig plass (altså fra TV-en), men dette klarer fronthøyttalerne på egen hånd dersom du sitter i såkalte "sweet spot", som er midt imellom frontene (altså rett foran tv-en, dersom frontene står like langt fra skjermen på hver sin side). Så lenge du ser på film alene klarer du deg altså greit uten senterhøyttaler :)

 

 

Mvh. Anders

Lenke til kommentar

Oi, beklager feil informasjon fra min side. Den jeg tenkte på var AG-10D, som koter 4495kr ny. I den prisklassen blir forøvrig 'alt' slått av Yamaha RX-V450RDS. Har 650 selv, og den er kjempegod.

 

Den høyttalerpakken MortenK nevner har jeg hørt på (riktignok bare frontene), og de er gode i forhold til prisen. Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...