Gå til innhold

Problemer med Smartmovie


Scient

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et lite problem med smartmovie til min 7610 :(

 

Det lagger. Lyden går helt fint, men bildet hakker etter.

Noe som er galt med settingsene mine? Noen som har noe forslag til hva som kan være galt. Hadde vært fint å fikset dette problemet :love:

 

Bruker Xvid-mpeg4 codec.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har et lite problem med smartmovie til min 7610 :(

 

Det lagger. Lyden går helt fint, men bildet hakker etter.

Noe som er galt med settingsene mine? Noen som har noe forslag til hva som kan være galt. Hadde vært fint å fikset dette problemet :love:

 

Bruker Xvid-mpeg4 codec.

hvilken instilling bruker du når du konverterer ?

Lenke til kommentar

Jeg fikset laggen. Bruker ikke reduced frames. Bruker xvid mpeg4 med 80 bitrate. Byttet instillingene til xvid codecet på options slik at det ikke lagget mer.

 

Men nå til et nytt spørsmål. Hvor mye kan filer komprimeres dersom man velger å konvertere filmen i et dårligere format (hvis det er en mulighet).

 

Jeg konverterte en simpson episode (ca 300mb) den endte opp på 80 mb. Dette er fremdeles litt stort for minnekortet mitt. Noen mulighet til å få det mindre med dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg fikset laggen. Bruker ikke reduced frames. Bruker xvid mpeg4 med 80 bitrate. Byttet instillingene til xvid codecet på options slik at det ikke lagget mer.

 

Men nå til et nytt spørsmål. Hvor mye kan filer komprimeres dersom man velger å konvertere filmen i et dårligere format (hvis det er en mulighet).

 

Jeg konverterte en simpson episode (ca 300mb) den endte opp på 80 mb. Dette er fremdeles litt stort for minnekortet mitt. Noen mulighet til å få det mindre med dårligere kvalitet.

så mye :( har simpsons epsioder med bra kvalitet på data med størrelse 100 mb konvertert størrelse bra er 30 mb på min Siemens SX1

:thumbup:

Lenke til kommentar

hepp har et problem med med smartmovie, nemlig at den vil ikke virke i det hele tatt nesten.

Jeg ripper dvdene mine med autogordianknot, som jeg synes er er bra rippe program. men når jeg prøver å laste deminn i smartmovie konverteren, får jeg denne feilmeldingen .Noen andre som har fått den. Har innstallert k-lite mega codec pack siste versjon. Det som er litt rart er noen dvder jeg har rippet får jeg lastet inn, men de fleste får jeg bare denne feilmeldingen på, litt frustrert nå ja

noen som kan hjelpe

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Jeg får den samme feil-meldignen som nerd-light... Ingen som vet hva jeg gjør galt? Jeg har Gordian Knot Codec Pack innstalert, jeg har også prøvd å laste ned den nyeste versjonen av ffdshow...

Jeg bruker den nyeste versjionen av SmartMovie.

 

Edit: fant ut av problemet mitt... Jeg innstalerte ACE mega codec pack og problemet forsvant... :)

Endret av Looney182
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hepp!

Fantogså ut av problemet mitt med den forrige feilmeldinge, det var bare å innstallere nyeste versjon av ffdshow for min del, men nå har jeg seff fått en ny feilmelding, og den er like frustrerende.

feilmelding

Den nekter plent å laste inn undertekster, som jeg har laget med vobsub 2.23 tror jeg i forbindelse med auto gordian knot. Noen andre som har hatt problemer med å laste inn undertekster i smartmovie og fått løst det på en eller annen måte ?

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...