Gå til innhold

Tundra 1551P Centrino?


marcus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer den PCen selv, men jeg har 2 store ankepunkter ved den

 

1. Batteritiden er kun 2,5 timer noe som må være elendig for en centrino basert maskin som skal være ultra-portabel....

 

2. Grafikk-kortet er ikke mye å skryte av..

Kjøp det "Store" batteriet istedet, da blir batteritiden ca 4 timer.

 

Har en slik maskin og er relativt godt fornøyd. Får ikke til TV-out, men det er nok Windows eller Inteldriverne som saboterer (funker bra før WinDass starter). Pluss at CF-leseren får jeg ikke til å funke med XP SP2.

 

Bedre grafikkort i en såpass liten maskin er det dårlig med, uansett merke.

Lenke til kommentar

Har selv maskina, fornøyd hittil. Hatt den 1 uke omtrent.

Lokket kan muligens være litt mjukt ja, men jeg tror ikke det vil by på problemer. Kan "bøye" det hvis jeg vil, men når det er lukket er det ikke noe problem med det, tåler å ligge i sekken med bøker ved siden av.

 

Ellers er maskina liten og digg :) Oppløsninga gjør kanskje at skriften blir litt liten, men har du normalt syn er det ikke noe problem.

 

Ytelsen er suveren, og jeg er egentlig kjempefornøyd.

Tastene på maskina er litt mindre enn "standard" bærbar, men jeg skriver like fort som jeg ville gjort på et vanlig tastatur, uten å skrive noen nevneverdige feil.

 

Batteritiden er ikke den beste nei, holder vel omtrent 2-3 skoletimer med litt msn og surfing..(:p) Men det er strømadapter i klasserommene, så da bruker jeg det hele tiden og hvis jeg trenger pcen på bibiloteket eller noe, går det fint å ta den med dit uten at batteriet ryker. Men hadde ikke sagt nei takk til 4-5 timers batteritid.

 

Skjermkortet suger ja, men bruker man virkelig en slik "skolemaskin" til spill ? :) Ikke jeg...

 

Uansett fornøyd med pcen, lett å dra med seg hvor enn jeg skal.

Lenke til kommentar

Steezo: Jeg kjøpte pc'n min på Elkjøp. Prisen er egentlig urelevant for andre, da jeg fikk litt rabatt.

 

Edit: Prisforskjellene har mye med sammensetning av ram og harddisk å gjøre. De billigste leveres jo med 2x256 og 40gb harddisk. Det er jo bedre med 1x512.

Endret av crhansen
Lenke til kommentar
Har selv maskina, fornøyd hittil. Hatt den 1 uke omtrent.

Lokket kan muligens være litt mjukt ja, men jeg tror ikke det vil by på problemer. Kan "bøye" det hvis jeg vil, men når det er lukket er det ikke noe problem med det, tåler å ligge i sekken med bøker ved siden av.

 

Ellers er maskina liten og digg :) Oppløsninga gjør kanskje at skriften blir litt liten, men har du normalt syn er det ikke noe problem.

 

Ytelsen er suveren, og jeg er egentlig kjempefornøyd.

Tastene på maskina er litt mindre enn "standard" bærbar, men jeg skriver like fort som jeg ville gjort på et vanlig tastatur, uten å skrive noen nevneverdige feil.

 

Batteritiden er ikke den beste nei, holder vel omtrent 2-3 skoletimer med litt msn og surfing..(:p) Men det er strømadapter i klasserommene, så da bruker jeg det hele tiden og hvis jeg trenger pcen på bibiloteket eller noe, går det fint å ta den med dit uten at batteriet ryker. Men hadde ikke sagt nei takk til 4-5 timers batteritid.

 

Skjermkortet suger ja, men bruker man virkelig en slik "skolemaskin" til spill ? :) Ikke jeg...

 

Uansett fornøyd med pcen, lett å dra med seg hvor enn jeg skal.

Har du fått til TV-out på den? Og funker CF-porten?

Hvis ja, hvilket OS osv kjører du?

Lenke til kommentar

Har såvidt sett på denne maskinen litt og det var en ting som slo meg, og slo meg HARDT. Den er stygg. Stygg, klumpete mykt lokk, tykk skjerm. Ser man bort fra dette kan det være at det er en bra maskin, men jeg ville aldri ha kjøpt en. Har forresten hørt rykter om en barbara.no test av den på gang.

 

Mvh

Simen

Lenke til kommentar

Jeg har denne maskinen med 1,7 GHz prosessor og 512 Mb ram. (Tundra 1551)

Fikk litt dårlig førsteintrykk, men jeg har de siste årene brukt en Powerbook som er meget velbygget. Prisen på denne lå ca 12000 over denne så jeg har egentlig vært litt for godt vant.

 

Det største ankepunktet et tastatur. det er mye dårligere kvalitet en på macen.

 

Ellers er maskinen bra, den er skikkelig rask så det er jeg meget fornøyd med.

 

Har fortsatt macen, så jeg bruker begge ca like mye. Det er ikke tvil om at tundraen gir mye for

pengene.

Lenke til kommentar
Jeg har denne maskinen med 1,7 GHz prosessor og 512 Mb ram. (Tundra 1551)

Fikk litt dårlig førsteintrykk, men jeg har de siste årene brukt en Powerbook som er meget velbygget. Prisen på denne lå ca 12000 over denne så jeg har egentlig vært litt for godt vant.

 

Det største ankepunktet et tastatur. det er mye dårligere kvalitet en på macen.

 

Ellers er maskinen bra, den er skikkelig rask så det er jeg meget fornøyd med.

 

Har fortsatt macen, så jeg bruker begge ca like mye. Det er ikke tvil om at tundraen gir mye for

pengene.

Er tastaturet "løst" nede på høyresiden hos deg også? Slik at hvis du presser ned på det ledige feltet over høyre piltast, så blir det "fast"? Var ihvertfall sånn på min, men fiksa det selv. Nå er føles det ganske tight, men ikke i klasse med maskiner til 10000 mer, selvsagt. Synes ikke den er spesielt stygg heller jeg da. Litt for tykk kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg har kunn sett denne i butikk, og to ting slo meg.

 

Reklamert batteritid var 2.5 timer (dersom dette kan oppjusteres til 4 med bedre batteri går det an å leve med).

 

Lokket var fryktelig mykt =/ Jeg hadde følelsen av å såvdit presse på det, og det bøyde seg forholdsvis tydelig.

 

Tastaturet o.l. er uprøvd fra min side.

 

En jente som så den syntes den var skikkelig søt da, om det skulle telle noe :)

Lenke til kommentar
Jeg har kunn sett denne i butikk, og to ting slo meg.

 

Reklamert batteritid var 2.5 timer (dersom dette kan oppjusteres til 4 med bedre batteri går det an å leve med).

 

Lokket var fryktelig mykt =/ Jeg hadde følelsen av å såvdit presse på det, og det bøyde seg forholdsvis tydelig.

 

Tastaturet o.l. er uprøvd fra min side.

 

En jente som så den syntes den var skikkelig søt da, om det skulle telle noe :)

4 timer går fint med det største batteriet. Da stikker det litt ut på baksiden, men det gjør ikke meg noe.. Lokket er litt mykt ja, men så lenge du ikke tar tak i det og bøyer og herjer går nok det greit.

 

Serqevx: Jeg venter i spenning på TV-Out testen! :yes:

Lenke til kommentar
TV-ut funka ikke =/ Gikk til jeg var inne i Windows, men etter det kom det ingenting, selv om jeg satte ned oppløsningen til det laveste.. Noen tips? =)

Hm. Hittill to stykker (deg og meg) som har problemer med TV-out på denne maskinen.

 

Er det noen flere der ute? Som enten har fått det til eller ikke.. :whistle:

Sprøtt. Ble oppringt fra en fyr fra PSData som har fulgt litt med på forumet her. Han hadde forsket litt på saken, og fått det til ved å sette oppløsning til 1024x768 og valgt å "klone" bildet til sekundær skjerm, eller noe slikt.

 

Typisk at jeg ikke har tilgang på pc'en nå og en stund fremover, så jeg får ikke testet dette selv med det første. Serqevx, hvis du gidder å prøve mer så har du ihvertfall et tips her.

 

:thumbup: for PSData, men :thumbdown: for TV-utgangen. Eller, det er vel egentlig driverne til Intel som ikke er helt stødige, tipper jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...