Gå til innhold

hva er egentlig vitsen med en håndholdt?


kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Hva da, større skjerm? PDAer har mye la oss si "råere" kraft enn det meste av mobiler. PDAer er nesten like raske som 3års gamle Bærbare pcer! Ta f.eks. Dell X30 den har jo hele 624mhz prossessor, noe som var vanlig på stasjonære pcer for 5 år siden eller BærbarePCer for 2år siden, jeg syntes at PDA tknologien har jobbet seg raskt oppover jeg!

Lenke til kommentar

Tja.... å sammenlikne en 500MHz PDA mot en 500MHz bærbar pc eller stasjonær blir ikke akkurat helt riktig.......

 

Selv om klokkefrekvens forteller hastighet på prosessoren, så sier ikke det alene mye om kapasiteten/hvor kjapp en ting blir å bruke i praksis........

 

Er helt andre parametre som angir dette....

 

Normalt vil en 500 MHz stasjonær være kjappere/kraftigere enn en 500MHz bærbar.....

Lenke til kommentar

Her er det en ikke får på noen mobiltelefoner (i hvert fall ikke som jeg vet om), som jeg bruker min lommepc til:

Stemmestyrt MP3-spiller med hundrevis av MP3-filer, skikkelig GPS-system, verdens største leksikon (Wikipedia), wifi internett-surfing med brukbar skjerm.

 

Edit: Men selvsagt: hvis du ikke er interessert i slike ting, så kommer du langt med en mobiltelefon :)

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Andre ting du trenger en PDA til:

 

Skikkelige spill... noen sett Rayman Ultimate på Pocket PC f.eks. (ren kloning av det originale Playstation spillet)?

gidder ikke å ta med bildene i qoute

 

Skikkelig oversikt over kalenderen din:

gidder ikke å ta med bildene i qoute

 

IRC for eksempel:

gidder ikke å ta med bildene i qoute

Les min omtale av IRC på PDA her.

 

Eller hva med Gmail på PDA:

gidder ikke å ta med bildene i qoute

hvilken pda er dette a?

Alle PPC'er klarer dette. Rayman Ultimate er det mest krevende av disse applikasjonene, og det krever 200 MHz

Lenke til kommentar

Extremt kjekt å ha PDA'en med seg rundt i huset når viktige fotball/ishockey kamper pågår, kan sitte å spise middag med familien og fremdeles se utviklingen i kampen på PDA'en. For å holde seg oppdatert med mobil må man jo betale for tjenesten. Bruker selv en gammel 3630 med PCMCIA jakke og ett 3COM airconnect trådløst nettverkskort.

:dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...