Gå til innhold

Er DCR-IP7 så dårlig?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe et Sony DCR-IP7 MicroMV kamera. Dette er mest på grunn av dens vekt og størrelse.

 

Det jeg lurer på er om billedkvaliteten på dette kamera er så dårlig som enkelte hevder.

Jeg har hatt det gamle D8 Sony DCR-TR7000, og lurer på om det vil være en merkbar bedring i kvalitet på IP7 kamera.

 

Det at det er MPEG2, vil det ha noen fordeler i forhold til redigering og eventuell brenning på DVD-R plater?

 

Dette er nok mange dumme spørsmål, men jeg er ganske ny i dette med redigering og slikt.

 

vennlig hilsen,

 

Nikolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

jeg har IP-5 og synes bildekvaliteten er bra når det er nok lys. jeg hadde sony dcr pc5 jeg synes blide kvaliteten er helt på høyde, hvis ikke bedre når det er nok lys, men det er når det er litt mørkt i stua at det blir forskjell. pc5 har jo 0 lux mens ip57 har vel o,7 lux hvis jeg ikke husker feil og det merkes.

 

jeg filmet hunden ute med nok lys og det ble veldig bra synd jeg. så stkkordet er LYS bruker du kameraet mye i dårlig lys må du kjøpe ei lampe ekstra eller et annet kamera.

 

vet ikke om jeg hadde kjøpt ip 5 om jeg viste det jeg vet i dag, jeg synes det er et kjempe kamera det er bare litt iriterende at du ikke kan filme i stua uten å sette på alle lysa( det går jo det blir bare litt kornete)

 

mindor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...