Gå til innhold

Har jeg forstått dette riktig? Er ganske grønn...


Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som jeg lurer på hvordan det er mest hensiktsmessig å gjøre om til en "mobil redigeringsenhet"

 

Jeg har sett at jeg kan få et PCMCIA kort med firewire til ca. 1000 kr.

Det er også mulig å få en ekstern DVD-Brenner med firewire til litt over 5000 kr.

 

Er dette alt jeg trenger?

 

Jeg lurer også på om det er slik at det da er mulig å brenne ut "råmateriale" på DVD-plater for så å redigere det senere. Vil kvaliteten på bilde og lyd forringes av slike "fram og tilbake" manøvre?

 

På forhånd takk,

Nikolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det ser bra ut som du har skissert her. Jeg har nettopp solgt mitt Sony DCR-PC9E kamera, og det var bare fordi jeg trengte pengene.

 

Når du brenner data på en DVD blir det det samme som å ha det på en harddisk, så det vil ikke bli noen forringelse av kvaliteten på råmaterialet.

 

Jeg har en DV-redigeringspakke til overs for bærbar pc. (Inkl et pcmcia kort med 3 firewire utganger og en firewire 6-4 kabel, Studio DV programvare og manual) Det er så godt som nytt og jeg har orginal emballasje på det. Det kostet 1250,- hos http://www.mamut.com/vaag (AIST videoredigerings sw inkl. PCcard firewirekort/kabel

Specifications FireWire PCMCIA card: · IEEE 1394 compatible host adapter · Plug´n Play · Speed 400 Mbps (50 MB/sec.) · 3 external connectors (6 pin) · Supports up to maximum 63 devices, 4 or 6 pins You will receive: Box, CD with MovieDV suite video production software, PCMCIA FireWire card, connection cable, online help. )

 

Hvilken bærbar pc er det du har tenkt å bruke til dette? (hvis du har da..)

 

Runar V Værnes

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...