Gå til innhold

Windows XP - lydkort, grafikkortog cd-brenner


Anbefalte innlegg

Hei jeg vil ikke legge inn Windows XP før jeg er sikker på at den hardwaren jeg har støttes av XP. De hardware greiene jeg lurer på er:

 

Skjermkort:

Asus V7700 GeForce 2 Pro 64 MB... Jeg vet ikke om det lå XP drivere til kortet på CD'en som fulgte med. Noe jeg tviler på. Men finnes det drievere for dette skjermkortet til Windows XP??

 

Lydkort:

Har et CreativeSoundBlaster 5.1 eller hva det heter. Er dette kompatibelt med Windows XP?? Er det vanskelig å få tak i drivere hvis det ikke allerede ligger i XP.

 

CD-brenner:

En venn av meg instalerte nettopp XP, han har fåttproblemer med brenneren sin. Windows finner ikke brenneren. Jeg lurer på om det vil skje det samme med min, jeg må vel oppdatere driverene. Hvor kan jeg finne disse?? Har en Plextor 16x10x40x tror jeg nok.. Håper på svar..

 

Dumbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud !!!!!! IKKE BYTT TIL XP !! Det suger sammenlignet med Windows 200 pro !

 

Men hvis du skal bytte likevel...

 

Alle de der er kompiotable med WindowsXP, men vil du ha det meste ut av skjermkortet ditt anbefaler jeg at du tar en tur på http://www.nvidia.com og laster ned de nyeste XP driverne, så tar du en tur på http://www.creative.com og laster ned de nyeste driverne der. Alle disse filene tar liten plass og de er lette å finne. Og det brenneren er ikke noe problem, jeg har samme brenner og den funka sist gang jeg prøvde XP

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen... Grunnen til at jeg ikke skal instalere Windows 2000 Pro er fordi jeg har hørt at dette ikke er like bra til spill som andre Windows typer. Har hørt at det er mest for kontorbruk. Tar jeg helt feil eller? Jaja takk for hjelpen skal du i alle fall ha...

 

 

Dumbo

Lenke til kommentar

W2k dårligere til spill enn andre Windows versjoner?

Tja... Enkelte spill funker ikke i W2k, men det er helst eldre spill. På naboens maskin funket Diablo 2 MYE bedre i W2k enn i W98. Dette kommer mye an på maskinoppsett, etc.

 

Av nyere spill er det bare Black & White jeg har hatt trøbbel med i W2k. Trøbbelet med eldre Windows-versjoner er at de rett og slett ikke er stabile nok, noe som selv Microsoft har funnet ut...

W2k er stabilt som bare faen, og skulle prog./spill låse seg, så funker Ctrl-Alt-Del funksjonen slik den også skulle ha funket i m.a. ME/98, dvs. uten at hele maskina går i baklås.

 

XP er mer brukervennlig, skal være enda mer stabilt enn W2k, bruker mer internressurser og skal også etter sigende være treigere enn W2k.

 

Jeg bruker selv XP endel, driftssikerheten er fin, brukervennligheten flott og dessuten har XP samme muligheten som ME, med system/register gjenoppretting.

Jeg har RAM så jeg klarer meg, og jeg sover like godt om natta selv om systemet (kansje) er 0,5 nanosekunder treigere.

 

Uansett, bruker du Windows versjoner eldre enn W2k, så vil jeg anbefale deg å oppgradere til ett av de ovenfor nevnte OS. De har som alt annet sine fordeler og ulemper.

 

 

Hilsen

Meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...