Gå til innhold

Casio Exilim EX-Z40 minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan velge hvilken produsent du vil, men velger du Sandisk eller Lexar gjør du ett klokt valg. De er dyrere, men mer stabile, så du minimerer faren for å miste bilder før du får overført de til datamaskinen.

 

Minnekorttypen er dog SD (Secure Digital). En hvilken som helst butikk eller web-shop som selger Sandisk eller Lexar er aktuelle. Du må nesten sjekke litt rundt og se hva som blir billigst, men med tanke på porto, kan det faktisk lønne seg å kjøpe det i en vanlig butikk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har sett kollosale forskjeller i pris på sd kort i butikken og på nettet. Foto Knutsen kjeden skulle ha over 800kr for et 256mb kort. Tilsvarende i fex PCutstyr koster 260kr omlag. Ellers ca 1 kr pr mb. ca 550 for 528mb og 1002 for 1 gb.

Det er dessuten forskjellige hastigheter ute og går. Vet noen hva dette har å bety for fotograferingen. Eventuelt batteriforbruket. Nå var det vel et Exilim z40 du hadde så batterikapasitet har du så det rekker.

Du kan også bruke multimedia kort men disse er mye langsommere.

Har aldri hatt trøbbel med mine SD eller cp kort. Er det vanlig at de feiler?javascript:emoticon(':roll:') :roll:

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Fotoknudsen kjent for å være spesielt billige da. Husker ikke helt hva vi tar for 256MB SD av typen Lexar der jeg jobber, men det er en god del mindre. Men husk også at det er meget store prisforskjeller mellom de forskjellige merkene. Lexar og Sandisk er dyrere enn f.eks Twinmos og no-name kort, men det er en grunn til det, og vel verdt investeringen.

 

Hastighet hjelper stort sett på seriefunksjonen, og på noen kamera vil det være raskere klart til neste bilde. Men stort sett vil det ikke ha noen betydning på kompaktkamera da de ikke er spesielt raske til å lagre bildene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...