NuB Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 (endret) På grunn av lynnedslag døde ruteren min, og jeg måtte få ny fra Nextgentel. I forbindelse med dette ble forbindelsen min satt opp på nytt igjen. Nå er alt tilbake til det normale ser et ut til, med unntak av i nettverksspill. Jeg har fått store problemer med lag, et par ganger i minuttet "hopper" hele bildet", dette er som regel ikke sånne voldsomme lagbyger man opplever når serveren sliter, men nok til at det irriterer og forstyrrer spillet. Dette skjer uavhengig av ping. Ligger f.eks på 35 ping på en server, når jeg prøver å overvåke pingen ser jeg at den går opp til 40-50 av og til, men ofte er pingen registrert til rundt 35 i det øyeblikket jeg merker pingbygene. Alt dette mens andre spiller problemløst. Kanskje det er det en idé å dokumentere problemene på en eller annen måte, før jeg ringer NGT. Noen tips om noen slags verktøy for å måle linjekvaliteten (har sett folk bruke slike som lager grafer)? Eller er dette ting NGT selv vil kunne se med en gang selv? Diverse Traceroute-forsøk viser ingenting unormalt, men laggingen forekommer bare over nettverksspill. Hva kan være galt? Edit: Når jeg tester å pinge samme ip kontinuerlig så ligger pingen stabil hele tiden men av og til spretter den opp i rundt 300, men dette skjer kun for en pakke og ikke for flere på rad. Endret 27. august 2004 av NuB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå