Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett og SP2...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en bærbar PC som jeg kobler til nettverket mitt trådløst med en bredbåndsruter (Linksys BEFW11S4). Dette har fungert utmerket, helt til jeg innstallerte Windows XP SP2...

Det som skjer er at noen ganger når jeg henter maskinen tilbake fra standby/dvalemodus, klarer den først å koble å koble seg til ruteren og alt fungerer som det skal i noen få sekunder.. Så får jeg plutselig opp en gul trekant på tilkoblingen som sier noe om Unavailable eller No connectivity..og jeg kommer meg ikke på internett. Problemet er det at det trådløse nettverkskortet ikke får noen ny IP fra ruteren står det.. Signalet og tilkoblingen er ellers oppe og går.

Jeg prøver å kjøre Repair, uten å lykkes, jeg får så beskjed om at hvis ikke Repair lykkes, så ligger problemet i nettverket.. men dette har aldri skjedd uten SP2.. Det hjelper heller ikke å starte maskinen på nytt, og enden på visa blir at jeg må restarte ruteren for å få nettverket i gang igjen...

Er det noen som har vært borti det samme og eventuellt har en løsning?

Jeg mistenker at SP2 på dette punktet er litt "buggy", for kompisen min får den samme meldingen når han kobler et vanlig nettverkskort til ADSL-ruteren sin (som ikke har DHCP), og meldingen forblir selv når internettforbindelsen er riktig logget på...

Endret av cyberpet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ajajaj!

Nok en grunn til å vente med å legge inn SP2...

Jeg ville nedgradert hvis jeg var deg. Mange kjedelige kompatibilitetsproblemer som gjør at det er smart å vente 6 måneder før man installerer denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...