Ostepølsa Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 noen som vet dette? skal visst gå an å se tv på pcen, noen som vet hvordan man gjør dette? noe software? har prøvd mye rart, men får det ikke til å funke.., har x800 pro vivo
magnusr Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 tips overlay arkfrana ynder advanced på grafik innstillinger. Mulig du bør ha i svhs kabeln før du skrur på pcen første gang. Ikke sikkert. Hjelper ikke bare overlay så sjekk display arkfana etterpå. Lenge siden jeg gjorde dette. Da jeg hverken bruker monitor eller tv. Bruker bare prosjektor tilkobla dvi utgangen.
Ostepølsa Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 hmm, hadde litt vanskelig og forstå det der, noen som har en guide eller noe sånt?
escariot Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) Tja.. sko me sjå Først koble til s-video kabelen fra enten tv-out eller video-out (henholdsvis fra tv og videospiller, spørs hva du vil skal decode signalene) til video-in på skjermkortet. Tror ikke du trenger å starte opp pc med kabel i, men det kan jo være verdt å gjøre det og. Dernest må du jo åpne for muligheten av å ta imot signal utombygds fra. Dette skal det være en innstilling for på under skjerminnstillinger\avansert og da enten fanekort Overlay eller Display, som her var tidligere nevnt. Det skal også være en hjelp-funksjon som følger med ATi driverene, der du finner en Step-By-Step (day by day..) gjennomgang av hvordan du får dette til. Du bør også laste ned/installere ATi Multimedia Center 9.x, som iallefall er det offisielle programmet fra ATi for visning av video og tv-bilder. Husk at du ikke kan smette composite kabelen rett i skjermkortet, siden den ikke har en sånn type inngang, og derfor heller ikke har en tv-decoder. Du må derfor kjøre signal gjennom et annet medium, og bytte tv-kanal på det. Hadde du hatt tv-decoder, er det vel AIW som er tingen tror jeg - men det er vel ingen x800 kort som er enda.. Dette var iallefall min mening om saken. Mulig jeg tar feil på noen/alle punkter, og da får jeg bare krype til korset senere.. Lykke til :o) mvh Escariot edit: hadde glemt noe... Endret 26. august 2004 av escariot
Ostepølsa Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 (endret) hmm, skal prøve dette, sier fra hvis det funker ikke funker edit: tatt fra ati multimedia center info: "ATI® Multimedia Center is designed to run on "Built by ATI" Graphics cards and other ATI Multimedia products. Certain players in Multimedia Center have hardware dependencies. For CD Player or DVD Player, your system needs an installed CD or DVD drive. Not all features are available on all cards, for example the TV Player does not support channel control on ATI's "VIVO" cards as these functions require the TV tuner function that is available on ATI ALL-IN-WONDER or TV WONDER products. TV-On-Demand is only available on ATI's ALL-IN-WONDER products" http://www.ati.com/products/faqs/mmcfaq.html Endret 26. august 2004 av LenniZ
Ostepølsa Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 prøvde den guiden, funket ikke :/
escariot Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 (endret) Valgte du å bytte mottak av signal fra 'Composite' til 'S-Video' i selve ati-spilleren? mvh Escariot ps. det er mulig du må laste ned en fix fra microsoft sine hjemmesider, som gjør det mulig for deg å vise bilder med PAL-B grensesnitt (?). edit: tok vekk litt og slekk.. edit2: Ingen av dere andre som faktisk har x800 VIVO som har noen ide til dette? eller i det minste har prøvd? Endret 27. august 2004 av escariot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå