Gå til innhold

Gi meg 5 gode grunner for å kjøpe GC.


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-08 08:51, Hidden skrev:

Quote:


Den 2002-05-07 22:34, normal skrev:

en ting som må være tilstede før jeg investere i noespillboks er at spillene må kunne kopieres. seriøst, jeg gidd fan ikke betale 6-800kr for ETT spill... noen som er med meg?


playstation hadde jeg aldri kjøpt hvis det ikke hadde vært modchip og brenner å få brukt med den


 

 

Når du bikker på huet, sier det "klonk" oppi der da?

 

nei dessverre, men det finnes nok støttegrupper skal du se, mer kan ikke jeg hjelpe deg. ta en tur til fastlegen din og fix en attest.

 

har du forresten motargumenter eller er du bare en liten dirttunge som spyr ut slike kommentarer fordi du ikke klarer å uttrykke meningene dine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsollspill er altfor dyre, selv venter jeg med å kjøpe Xbox til det kommer en modchip som lar meg spille av backup-spill.

 

Kommer til å kjøpe de aller beste topptitlene, ca 2-3 i året tippr jeg, mens resten av spillutvalget blir nok brent.

 

Hadde spill-prisene vært halvert, eller at spillene hadde kosta rundt 250-300,- nkr (Litt dyrere enn en DVD-film) hadde jeg ikke giddet å gjort dette, da spillene hadde hatt en fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 00:59, Roamer skrev:

Kanskje spillene kunne ha kostet rundt 300kr hvis alle hadde kjøpt spill, istedet for å brenne dem...



 

 

lol det er jo det evige dårlige argumentet til de som lager spillene. ta feks nintendo, hvor mye brennig er det der da? de kostet **** meg mer enn playstationspill allikevel

 

nei... de er bare griske så det er på sin plass vi tar igjen

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 12:05, normal skrev:

Quote:


Den 2002-05-09 00:59, Roamer skrev:

Kanskje spillene kunne ha kostet rundt 300kr hvis alle hadde kjøpt spill, istedet for å brenne dem...



 

 

lol det er jo det evige dårlige argumentet til de som lager spillene. ta feks nintendo, hvor mye brennig er det der da? de kostet **** meg mer enn playstationspill allikevel

 

nei... de er bare griske så det er på sin plass vi tar igjen

 

Hvis det er n64 spill du snakker om, så ble de dyrere pågrunn av kassettformatet.

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst på et skikkelig bra spill, så KJØPER du det, selv om det koster 5-700 kroner. Kan jo ærlig innrømme at det blir litt dyrt, men som noen sier så bør man bruke pc hvis man vil ha piratkopierte spill.

Kjøper du et spill til 500 kroner, så kjøper du det fordi det er bra.

Man får jo noe sjait til GC som gjør at man kan spille asiatiske spill, og tar jeg ikke helt feil, så får man de ganske billige i japan (e.l), piratkopierte sådan...

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke 500-700 kr er mye for så mye underholdning. Tenk, en DVD film koster ca. 200kr. Det er 2 timers underholdning. Halo kostet 600kr, og jeg har spillt det langt over 100 timer. Så jeg syntes ikke det er så dyrt når du tenker på hva du får for pengene...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 18:53, Fro skrev:

Jeg syntes ikke 500-700 kr er mye for så mye underholdning. Tenk, en DVD film koster ca. 200kr. Det er 2 timers underholdning. Halo kostet 600kr, og jeg har spillt det langt over 100 timer. Så jeg syntes ikke det er så dyrt når du tenker på hva du får for pengene...


 

Ja, men Halo er et toppspill. Det ville jeg gladlig betalt 500 for, men alle spill er ikke toppspill.

 

Det som er et faktum, er at de fleste spill er møkka dårlige, både til ps2, gamecube og xbox. Jeg er svært kresen når det gjelder spill. Tenk på hvor mange spill ps2 har, men de som egentlig er bra er kun gta3, gt3, final fantasy og metal gear solid2.

 

Xbox har Halo, DOA3 og rallisport challenge.

 

Gamecube har etter min mening ingen, da ingen av spillene jeg har sett på den tiltaler meg.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med han som mente spill burde koste 250-300. Jeg er klar over at det koster mye å utvikle spill.. men med den prisen kunne de solgt mange ganger flere spill. Det samme gjelder forøverig musikk-bransjen. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner det selv. Hadde de solgt musikken til havlparten ca 100 hadde de solgt mange ganger flere. Hvis man har dilla på en sang så ville det vært lett å rive den med seg fra en bensinstasjon til en hundrelapp. Men to hundre... eh.. not. Hvis de tror kopieringen vil ta slutt tar de skammelig feil. Spill har vært kopiert siden Commodore vic-20 og musikk siden PC'ene kunne håndtere det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 02:13, b-duvaland skrev:

Quote:


Den 2002-05-11 18:53, Fro skrev:

Jeg syntes ikke 500-700 kr er mye for så mye underholdning. Tenk, en DVD film koster ca. 200kr. Det er 2 timers underholdning. Halo kostet 600kr, og jeg har spillt det langt over 100 timer. Så jeg syntes ikke det er så dyrt når du tenker på hva du får for pengene...


 

Ja, men Halo er et toppspill. Det ville jeg gladlig betalt 500 for, men alle spill er ikke toppspill.

 

Det som er et faktum, er at de fleste spill er møkka dårlige, både til ps2, gamecube og xbox. Jeg er svært kresen når det gjelder spill. Tenk på hvor mange spill ps2 har, men de som egentlig er bra er kun gta3, gt3, final fantasy og metal gear solid2.

 

Xbox har Halo, DOA3 og rallisport challenge.

 

Gamecube har etter min mening ingen, da ingen av spillene jeg har sett på den tiltaler meg.

 

Vel, det høres jo ut som du er usunt kresen. Jeg har 5 spill på XBOX. Jet Set Radio Future er kjempe gøy, men det varer litt kort. Har ikke runnet det ennå for jeg spiller mest Rallisport om dagen.. Project Gotham Racing syntes jeg også er kjempe gøy, og det varer lenge. Alle spillene jeg har syntes jeg er verdt 600kr.. For jeg kjøper bare spill jeg vet er verdt pengene :smile: Gidder ikke å kjøpe de andre.. Enten så låner jeg av noen som har kjøpt de, ellers så overlever jeg at jeg ikke får prøvd de :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 05:34, klorin skrev:

Jeg er enig med han som mente spill burde koste 250-300. Jeg er klar over at det koster mye å utvikle spill.. men med den prisen kunne de solgt mange ganger flere spill. Det samme gjelder forøverig musikk-bransjen. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner det selv. Hadde de solgt musikken til havlparten ca 100 hadde de solgt mange ganger flere. Hvis man har dilla på en sang så ville det vært lett å rive den med seg fra en bensinstasjon til en hundrelapp. Men to hundre... eh.. not. Hvis de tror kopieringen vil ta slutt tar de skammelig feil. Spill har vært kopiert siden Commodore vic-20 og musikk siden PC'ene kunne håndtere det.


 

 

Halleluja! Kan jo innrømme at prisene ligger høyt, og du har et poeng! Hadde de vært smarte, så ville de satt ned prisen slik at salget kunne eksplodert! Det er mer "stas" å eie et spill originalt med manual/intro-sheet, enn en brent-cd med svart sprittusj på!

Lenke til kommentar

Løser problemet glatt det:)

 

Det fine nå om dagen er at det er slutt på 68 filer på 2.88 mb som man kunne laste ned før. Samtidig mista man handlinger fordi de var rippa for Video og musikk.

 

[ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-05-12 19:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-03 22:48, bidz skrev:

dersom gamecube hadde vært en barnemaskin som du antyder, så hadde du faktisk skulle hatt den - ser på skrivemetoden din o.l. at du antakeligvis er mellom 12-15 år. Dessuten er gamecube for all slags folk, og har mange voksen titler som vil komme.




 

Du traff blinken der, bidz. Chuppy er bare 13 år, i følge en annen topic som han har laget.

 

Og foresten Chuppy, jeg kunne ha gitt deg flere enn 5 grunner til å kjøpe GC, men jeg kaster ikke bort tiden på små hjernevaskede barn.

Lenke til kommentar

Til de som synes att Gamecube er for unger bør skjekke ut re spillet som kommer på den... ikke akkurat et spill for barn!!! mye av at gc er en konsoll for barn henger igjen fra nes, snes og n64'en.. tror gc er en mer maskin rettet mot ungdom/voksne.. sitter og lurer på om jeg skal kjøpe en?

 

Do not underrestimate......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...